Σελίδες

Κυριακή, Ιουνίου 17, 2018

Ἐκδίκηση




Μία ἡμέρα σάν τούτη ἐδῶ προδικάζει μία ἄλλη ἡμέρα, πού θά φαίνεται ἀρχικά σάν τίς ἄλλες ἀλλά δέν θά εἶναι. Ἀφενός, ποτέ μία ἡμέρα δέν εἶναι ὁλόιδια μέ τίς ἄλλες. Ἀδύνατον νά μπεῖς στόν ἴδιο ποταμό δυό φορές. Κι ἐσύ θά ἔχεις ἀλλάξει καί ὁ ποταμός. Ἀφετέρου, τό σημερινό δέν εἶναι φευγαλέο ἀλλά καμπυλώνει τόν τόπο κι ἐκτείνεται στόν χρόνο. Πίσω πολύ πάει, κλέβει τίς χιλιετίες μας καί τσαλαπατᾶ ἱερά καί ὅρκους ἀρχέγονους, παλαίτατους, ἱερότατους. Διαπερνᾶ καί τό μέλλον ἐξίσου. Ἡ θύμηση τῆς ντροπῆς δέν σβήνει εὔκολα σάν τό κερί μέσα στήν θύελλα.
Κι ὁ Χρόνος πού εἶναι Κρόνος θά ρωτήσει τί εἶναι αὐτό πού περνᾶ τίς διαστάσεις, χαρίζει κλεμμένα καί ζητά μερίδιο πού δέν τοῦ ἀνήκει. Καί θά τοῦ ποῦν κι αὐτό τί εἶναι καί ποῖοι τό ἔπραξαν. Ἡ Ἄτη θά ἀβροπατεῖ, ἀπό σήμερα κιόλας πάνω στά κεφάλια πού θά θερίσει ὁ Νόμος ἀπό τόν ὁποῖον δέν ξεφεύγουν οὔτε οἱ ἴδιοι οἱ θεοί πού τόν θέσπισαν. Καί στόν θερισμό θά εἴμαστε παρόντες κάποιοι καί κάποιοι ἄλλοι θά

Τετάρτη, Ιουνίου 13, 2018

Ανάδρομος Ερμής στη Σύρο

Στη μεγάλη φωτό το γερμανικό έκτρωμα και στη μικρή ο κ. Π. Κουλουμπής.

Οι Γερμανοί τα έβαλαν και με τους αρχαίους Ελληνες θεούς. Κοιτάξτε πώς έφτιαξαν τον «Ερμή» που κότσαραν στην Ερμούπολη!
Στην Ερμούπολη της Σύρου, στην προκυμαία, κοντά στις καφετέριες και στα εστιατόρια, έχει στηθεί εδώ και λίγες ημέρες μια δυσπερίγραπτη προτομή του Ερμή (η Ερμούπολη έχει πάρει το όνομά της από τον αρχαίο Ελληνα θεό), η οποία είναι τόσο χοντροκομμένη, ώστε φαίνεται λες και έχει φτιαχτεί από δεκάχρονο παιδί. Επιπλέον, δεν είναι λίγοι οι περαστικοί που ξαφνιάζονται δυσάρεστα από τη θέα της προτομής, διότι η κεφαλή του Ερμή δεν είναι όρθια, αλλά κείται πλαγιαστή - σαν κάποιο βάρβαρο χέρι να έχει κόψει τη θεία κεφαλή και να την απίθωσε σ' εκείνο το σημείο μιας πόλεως που διακρίνεται για τη νεοκλασική κομψότητά της. 
Η στήλη (λόγω και της πολυετούς αγαπητικής σχέσης που διατηρεί με τη Σύρο) δέχτηκε αρκετές καταγγελίες για την προτομή. Ερευνώντας το θέμα, ήρθαμε σε επικοινωνία με την αντιδήμαρχο Πολιτισμού Θωμαή Μενδρινού, η οποία μας είπε ότι η τοποθέτηση του έργου του Γερμανού γλύπτη Markus Lüpertz έγινε ως

Τρίτη, Ιουνίου 12, 2018

ΣΕ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝ ΚΑΙ ΤΕΤΟΙΑ ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ


Τά συλλαλητήρια γιά τή Μακεδονία φαίνονται ἀπωθητικά σ’ αὐτούς ποῦ ὁδήγησαν τήν Ἑλλάδα στή χρεοκοπία. Προτιμοῦν τά Gay Pride

Στιγμιότυπο ἀπό τήν παρέλαση τῆς ὁμοφυλόφιλης «ὑπερηφάνειας» στήν Ἀθήνα, τήν ὁποία στήριξε ἡ Βουλή. Τό ὄν στή φωτογραφία φοράει σταυρό καί ἡ μορφή τοῦ ἁγίου Νικολάου βρίσκεται ἀκριβῶς ἐπάνω ἀπό τό σημεῖο ὅποιων γεννητικῶν ὀργάνων του. Εἰκόνα ξεκάθαρη. Μήνυμα σαφές. Ἡ βλασφημία δέν παρουσιάζεται σάν ἐξαίρεση, σάν μαχητική παραφωνία μίας νεοταξικής δυστοπίας, ἀλλά ὡς κανόνας. Ἔτσι θέλουν τό νέο εἶδος ἀνθρώπου. Μετέωρο μεταξύ φύλων, ἕωλο, δίχως ρίζες καί εὐρύτερες ἀναφορές πλήν τῶν σεξουαλικῶν ἕξεων καί ἐκτροπῶν τοῦ.

Δίπλα στό ὄν ποῦ ἔχει τόν Aϊ-Νικόλα πάνω στά ἀπαυτά του βρίσκεται τό πολιτικό, πνευματικό, οἰκονομικό, ἐγχώριο καί διεθνές καθεστώς. Οἱ ἄλλοι, αὐτοί πού πᾶνε στά συλλαλητήρια γιά τή Μακεδονία, εἶναι οἱ μέχρι τώρα πολλοί ἀλλά ἡττημένοι του

Σάββατο, Ιουνίου 09, 2018

ΤΑ ΣΤΙΛΟ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ


Αὐτοί πού στήνονται στήν οὐρά γιά νά προσκυνήσουν τή μούμια τοῦ Λένιν κατηγοροῦν τούς χριστιανούς γιά «εἰδωλολατρία»

Οἱ συριζιάνοι καί οἱ πάσης φύσεως νεοταξικοί ὁμότεχνοί τούς εἶναι ἀτσίδες, ἀπό τήν ἀνάποδη. Πολλοί ἐξ αὐτῶν τυγχάνουν δραπέτες, ἀπόμαχοι ἤ ἀκόμα καί... ἀπόβλητοι τοῦ ΚΚΕ. Αὐτό τό κόμμα πίστευε καί πιστεύει στόν... ἀνθρωπισμό τοῦ Στάλιν καί στήν ἀταξική κοινωνία (κάτι τόσο κόντρα στή φύση ὅσο ἡ μουστάρδα στό τηγανητό αβγό). Ντελαλίζει κι ἄλλα ξεκούδουνα πράγματα, ἀλλά δέν εἶναι τῆς παρούσης νά παρατεθοῦν. Ἀρκετές δόσεις παλάβρας λαμβάνομεν καθ' ἑκάστην.

Οἱ πρώην καί νῦν μαρξιστές ἀλλά καί οἱ φιλελέδες συμπαθοῦν σχεδόν ὁτιδήποτε βρίσκεται ἐκτός ἑλληνικῆς καί χριστιανικῆς παράδοσης. Τώρα τό νέο τούς σπόρ, μία μόδα πού θά διαρκέσει περίπου

Τετάρτη, Ιουνίου 06, 2018

Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΤΖΑΜΑΪΚΑΣ!


Οι πολιτικοί, που δηλώνουν μοντέρνοι, προοδευτικοί, εκσυγχρονισμένοι κι Ευρωπαίοι, μας επιστρέφουν αργά και σταθερά στην εποχή του Λίθου

Το μεταπολιτευτικό πολιτικό προσωπικό της Ελλάδας έχει αφοπλίσει τη χώρα, κατακρημνίζοντας την τεχνολογική μας ικανότητα στην 87η θέση παγκοσμίως (η Τζαμάικα είναι στη θέση 88), ενώ η Τουρκία έχει σκαρφαλώσει στην 9η. Την οικτρή πραγματικότητα εξέθεσε με άρθρο του ο Αλκιβιάδης Κωνσταντίνος Κεφαλάς, δρ Φυσικής του πανεπιστημίου του Manchester, διευθυντής Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών και τακτικός συνεργάτης της «δημοκρατίας». Το άρθρο τιτλοφορούνταν «Γιατί η Ελλάδα δεν διαθέτει αεροδιαστημική τεχνολογία» και δημοσιεύτηκε χθες στο ένθετο περιοδικό της «κυριακάτικης δημοκρατίας» «Enjoy» (σ.σ. 4-6). Εκεί μεταξύ άλλων διαβάζουμε: «Ετσι, αν αποτιμήσουμε τη συλλογική προσπάθεια της χώρας μας από τη

Παρασκευή, Ιουνίου 01, 2018

Η προφητεία του Νίτσε για έναν πιθανό κόσμο που θα φέρει τον Υπεράνθρωπο

Είναι δυνατόν ένας φιλόσοφος την ώρα που ατενίζει την άβυσσο να δει εικόνες από το μέλλον; Μπορεί ναι, μπορεί όχι. Δεν είναι δυνατόν να αποδειχθεί, ακόμα κι αν ισχύει.
«Eδώ 'ναι η μεγάλη πολιτεία, ω Ζαρατούστρα: εδώ δεν έχεις να ζητήσεις τίποτα κ’ έχεις πολλά να χάσεις. Γιατί θέλεις να τσαλαβουτήσεις μέσα σε τούτη τη λάσπη; Λυπήσου, αλήθεια, τα πόδια σου! Φτύσε καλύτερα στην πύλη της πολιτείας και - γύρισε τα μπρος πίσω! 
Εδώ είναι η κόλαση για τη σκέψη των ερημιτών: εδώ ψήνονται ζωντανές οι μεγάλες σκέψεις και κομματιάζονται σε μικρά κομμάτια. Εδώ σαπίζουν όλα τα μεγάλα αισθήματα: εδώ μόνο κροταλιστά, ξερά αισθήματα μπορούν να κροταλίζουν! […] Δεν βλέπεις τις ψυχές να κρέμονται σαν μουλιασμένα βρώμικα κουρέλια; - Και τα κουρέλια αυτά τα κάνουν εφημερίδες! Δεν ακούς το πνεύμα που γίνεται λογοπαίγνιο εδώ πέρα; Ξεσπά σε αηδιαστικά καλαμπούρια! - Και τα καλαμπούρια αυτά ακόμη τα κάνουν εφημερίδες!»
Φρ. Νίτσε «Ετσι μίλησεν ο Ζαρατούστρα (τάδε έφη Ζαρατούστρα)», εισαγωγές, μετάφραση Αρη Δικταίου, Β΄ Εκδοση, Αθήνα - Γιάννινα: 1983, εκδόσεις Δωδώνη, σ. 243-244.
«Ενα βιβλίο για όλους και για κανέναν». Αυτή η φράση είναι μέρος του τίτλου του βιβλίου, του πρωτοποριακού νιτσεϊκού οράματος που αποτυπώθηκε γραπτά. Κι είναι αλήθεια. Σ’ αυτό το έργο υπάρχει αλήθεια για όλους, αλλά αναφέρεται κι ένα ενδεχόμενο που ίσως να μην