Σελίδες

Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 04, 2008

Γλώσσα: το ανίκητο υπερόπλο


Ο Καύκασος δεν βγάζει πλανητικό πρωταθλητή. Ξεχάστε το.

Όσοι Σαακασβίλι κι αν προκύψουν οι Άγγλοι (έχοντας ως βιτρίνα τους αδαείς Αμερικανούς) θα νικούν τους Ρώσους και τους Κινέζους κατά κράτος.

Ούτε τα τανκς, οι έξυπνες βόμβες ή τα πυρηνικά μπορούν να «ντοπάρουν» μια υπερδύναμη για να κόψει πρώτη το νήμα του αγώνα για την παγκόσμια επικράτηση.

Τα όπλα και το χρήμα είναι οι εφεδρείες στον παγκόσμιο πόλεμο που ξεκίνησε από την πρώτη ημέρα που αντίκρισε τον ήλιο το ανθρώπινο είδος.

Επιβεβαιώνουν την ισχύ αλλά δεν μπορούν να τη δημιουργήσουν – ούτε καν να την αυξήσουν.

Μια υπερδύναμη που σέβεται τον εαυτό της και δεν θεωρεί συγκυριακή την τοποθέτησή της στο χάρτη των ισχυρών πρέπει να διαθέτει, να εξελίσσει και να προστατεύει τα δύο ζωτικότερα όργανά της.

Τον πληθυσμό και τη γλώσσα της.

Χωρίς ανθρώπινο δυναμικό δεν υπάρχει έθνος και χωρίς γλώσσα ακμαία, διαδεδομένη και ακατάλυτη δεν υπάρχει συνεκτική κοινωνία με συλλογικές επιδιώξεις και οραματισμούς.

Οι Εγγλέζοι επέβαλαν τη γλώσσα τους σε πλανητικό επίπεδο.

Τα πιο ευπώλητα τραγούδια έχουν αγγλικούς στίχους. Το σενάρια των χολιγουντιανών ταινιών που συγκεντρώνουν τα βλέμματα ολόκληρου του κόσμου είναι γραμμένα και εκφωνημένα στην αγγλική.

Διεθνής διπλωματική γλώσσα έχει καταστεί η αγγλική. Θεωρείται αυτονόητο πως ένας βιετναμέζος πρεσβευτής θα συνομιλήσει με κάποιον υπουργό της Ουγκάντα στα αγγλικά.

Η γλώσσα του εμπορίου, του... μάρκετινγκ και των υπολογιστών είναι η αγγλική.

Τα παιδιά των απανταχού κοτσαμπάσηδων και υποτακτικών της παγκόσμιας υπερδομής εκπαιδεύονται γενιτσαρικά σε πανεπιστήμια της υπερδύναμης.

Αυτοί που μας κυβερνούν σήμερα ή προτίθενται να μας κυβερνήσουν έχουν τόσο κακή σχέση με την ελληνική που δείχνουν να μην σκέφτονται ελληνικά αλλά αγγλικά. (Εξαίρεση αποτελούσε ο Σημίτης που σκεφτόταν γερμανικά).

Είναι αδύνατον να αναπτυχθούν άμυνες (και στη συνέχεια αντεπίθεση) απέναντι στη μονοκρατορία των Άγγλων αν δεν αναστήσουμε τα ελληνικά.

Οι δοσίλογοι Ράλληδες και ο ενταφιασμός της Ελληνικής


«Η καθαρεύουσα ως πρωτότοκος απεβίωσε και υπογράφομεν σήμερον την πράξιν του ενταφιασμού της». Γιώργος Ράλλης, υπουργός Παιδείας της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας.

Ο κατάλληλος άνθρωπος είχε βρεθεί στην κατάλληλη θέση.

Έκανε πασιχαρής την εν λόγω δήλωση στη Βουλή στις 30 Απριλίου του 1976, όταν πέρασε παμψηφεί ο νέος εκπαιδευτικός νόμος (ο γνωστός 309) με τον οποίο η δημοτική καθιερώθηκε σε όλες τις βαθμίδες των σχολείων της γενικής εκπαίδευσης.

Τότε, ο γιος του κατοχικού πρωθυπουργού, εφαρμόζοντας ρητή οδηγία του Καραμανλή του πρεσβύτερου χρίστηκε αρχιερέας της εξωδίου ακολουθίας της ελληνικής γλώσσας.

Είναι αξιοσημείωτη η φορτισμένη (έως εκδικητική έκφραση) που χρησιμοποίησε ο –κατά δήλωσίν του- νεκροθάφτης της καθαρεύουσας Ράλλης: «ενταφιασμός».

Δεν μπορούμε να τον αδικήσουμε.

Σ’ αυτή τη γλώσσα συνέτασσε τις κολακείες του προς τους Γερμανούς ο πατέρας του.

Σ’ αυτή τη γλώσσα συντάσσονταν τα φύλλα εφημερίδας της δοσίλογης κυβέρνησής του.

Αυτή τη γλώσσα χρησιμοποιούσε για να οδηγεί με φιρμάνια τους πατριώτες αντιστασιακούς στα εκτελεστικά αποσπάσματα των Ναζί κατακτητών.

Ο γιος του κατοχικού Ιωάννη Ράλλη, ο Γιώργος, πέρασε το νόμο «ενταφιασμού» της καθαρεύουσας στο ΦΕΚ που είχε το συμβολικό αριθμό 100.

Άξια λόγου είναι και η ημερομηνία που πέρασε ο νόμος. 30 Απριλίου.

Μια από τις ημέρες του χρόνου που σύμφωνα με την ευρωπαϊκή παράδοση τελούνται τα οργιαστικά «μαύρα Σάββατα» των μαγισσών.

Η νύχτα της 30ης Απριλίου που οδηγεί στο ξημέρωμα της πρωτομαγιάς είναι η λεγόμενη «Βαλπουργία Νύχτα».

30 Απριλίου έγραφε το ημερολόγιο την ημέρα που αυτοκτόνησε ο Αδόλφος Χίτλερ.

Τότε επέλεξε ο Ράλλης να μας αυτοκτονήσει γλωσσικά μια και από εκεί άρχισε ο κατήφορος.

Ενταφιάστηκε πρώτα η καθαρεύουσα. Στη συνέχεια ακολούθησε το πολυτονικό.

Το πρόγραμμα για το ξεθεμέλιωμα του λογισμικού που χρησιμοποιεί ο νους, η γλώσσα δηλαδή, ήταν γρήγορο.

Οι στόχοι του εν πολλοίς αδιαφανείς αν και γνωρίζοντας τους αυτουργούς κάλλιστα μπορούμε να το υποθέσουμε.

Καλώς ή κακώς ελάχιστοι επί της γης βαδίζοντες θυμούνται τους νεκρούς.

Στις εφημερίδες που διάβασα σήμερα δεν περιλαμβανόταν καμία είδηση για παρέμβαση νεκρού στο δημόσιο βίο.

Μόνο επετειακά θα τους θυμηθεί κάποιο μέσο ενημέρωσης για να μας πει πως συμπληρώθηκαν τόσα χρόνια από την απώλεια του τάδε.

Οι νεκροί λησμονιούνται. Τους θυμούνται μόνο οι πληγωμένοι. Εκείνοι που αιμορραγούν από την πληγή που τους άφησε η απώλεια του μεταστάντος ή όσοι πληγώθηκαν και υπέφεραν από εκείνους όσο ζούσαν και δεν είχαν περάσει στο βασίλειο της αιώνιας ανατολής.

Οι τάφοι χορταριάζουν και καταστρέφονται.

Οι βροχές, οι πλημμύρες και οι σεισμοί διαλύουν τα έσχατα ίχνη της ταυτότητας των αποδημησάντων.

Οι ζωντανοί κυβερνούν τα ύδατα, τους ουρανούς και τις θάλασσες του κόσμου.

Την ελληνική γλώσσα οι Ράλληδες και οι όμοιοί τους την σκότωσαν όταν μπορούσαν. Να προσπαθήσουμε να την αναστήσουμε, έστω και τώρα που είναι αργά.

(Όποτε βρεθεί κέφι και χρόνος θα ασχοληθούμε με την υπόθεση του πολυτονικού.

35 σχόλια:

  1. Ανώνυμος9/04/2008 9:30 μ.μ.

    EGO STO SXOLEIO KATHAREYOYSA & ARXAIA DIDAXTHKA ALLA AKOMA KAI O KATHHGHTHS POY MAS DIDASKE GRAMMATIKH XRHSIMOPOIOYSE DHMOTIKH,STO SPITI TA IDIA,ME TOYS FILOYS TA IDIA,H KATHAREYOYSA POTE DEN YPHRKSE H GLOSSA TOY LAOY. (OI LOYMPEN EXOYN THN DYNAMH... ADOLF HITLER)GIA TA APXAIA THA SYMFONHSO MAZI SOY,H KATARGHSH TOYS FTOXYNE TO KATHHMERINO LEKSILOGIO TOY ELLHNA.OSO GIA TA AGGLIKA EGINAN PAGKOSMIA GLOSSA APO TOYS AMERIKANOYS ME TO KATALHLO PLASARISMA TOY "AMERICAN DREAM", THN PROPAGANDA TOY HOLLYWOOD,TO LIFE STYLE & THN PAGKOSMIA TEXNOLOGIKH & OIKONOMIKH KYRIARXIA. YG. THYMASTE TOYS HLIKIOMENOYS POY EPSAXNAN METAFRASTH GIA KATHE EGGRAFO POY ELAMBANAN? G APO CT

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αν πάρουμε παράδειγμα την επανάσταση του 1821 η ιστορία διδάσκει πως πρίν φτάσουμε σε αυτήν άρχισε κα΄τι δεκαετίες πριν η πνευματική και εν γένει η επανάσταση στην παιδεία των Ελλήνων , οπότε μπορούμε να υποστηρίξουμε πως για να δούμε τα πράγματα να αλλάζουνε στην Ελλάδα πρέπει να επικεντρωθούμε στο τρίπτυχο ΑΦΥΠΝΙΣΗ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ διάρκειας αιώνα και βάλε δηλαδή ...
    Δεν θα ζω μάλλον για να δω την ανάσταση του έθνους
    βέβαια ο χρόνος περνάει εις βάρος μας απο την στιγμή που η φωτιά καίει πατριωτικά ΜΜΕ και Αρχαίους Έλληνες συγγραφείς...

    Ο παππούς μου μου είπε πριν πεθάνει που έχει κρυμμένο ένα τουφέκι το οποίο δεν παρέδωσε ποτέ στον εχθρό ακόμη και μετά την φυγή του στην Μ.Ανατολή.

    Λές να .....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανώνυμος9/04/2008 10:01 μ.μ.

    Γιατί δεν γράφετε εσείς πρώτοι στην καθαρεύουσα ή καλύτερα γιατί δεν μιλάτε στην καθαρεύουσα πουρνό πουρνο στον ΑΝΤΕΝΑ να δούμε τι ακροατές θα ψαρέψετε.
    Με την ευκαιρία αφήστε τον Σημίτη ήσυχο. Με αυτούς όλους τους πασόκους που είχε γύρω του ΠΟΛΛΑ ΠΟΛΛΑ κατάφερε στον δυστυχή τούτο τόπο. Γλώσσα που δεν μιλιέται είναι νεκρή. Ρωτήστε και τον Μπαμπινιώτη.
    Όσο για τον Γ. Ράλλη έναν όντως δημοκράτη πολιτικό είχε την τόλμη μετά τον θρίαμβο του ΠΑΣΟΚ το 1981 να τηλεφωνήσει ο ίδιος στον Α.Π. Στην γραμματέα του Αντρέα που σήκωσε το τηλέφωνο είπε Γάλης εδώ και μετά συνεχάρη τον Αντρέα πίνοντας μόνος του το πικρό ποτήρι της αναπόφευκτης ήττας.
    καλή η πρωινή πλάκα αλλά πολλές φορές τα ισοπεδώνετε όλα, λες και στρώνετε το δρόμο σε κάποιον!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αρχιστε να γραφετε σε πολυτονικο λοιπον.Τα πολλα λογια, ειναι φτωχεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος9/05/2008 7:51 π.μ.

    Πριν την καθιέρωση της Δημοτικής συνέβαινε το εξής παράδοξο:
    Ένας λαός που σκιάζοταν να γράψει τη γλώσσα που μιλούσε και ντρέποταν να μιλήσει στη γλώσσα που έγραφε.
    Για σκεφτείτε βιβλία των Σχολείων γραμμένα στην "καθαρεύουσα"
    (Το χωρίον περιβάλλεται υπό δυσαναβάτων ορέων από τας κλυτείς των οποίων κατέρχονται ρύακες αφριζόντων υδάτων)
    Ας είναι καλά ο Σολωμός που μας χάρισε τον Εθνικό Ύμνο στην Δημοτική και οι άλλοι μεγάλοι ποιητές μας και πεζογράφοι που έγραψαν και γράφουν στην Δημοτική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Και η γιαγια μου, αγραμματη ουσα, δημοτικη μιλαγε,κι εγω το ιδιο, αλλα τι σχεση ειχε αυτη η ρεουσα γλωσσα του λαου, με τη μαλακισμενη και ατσουμπαλη και απαραδεκτη χαβουζα στην οποια τελικα καταντησε το ιδιωμα που μιλανε ολοι αυτοι, που διαμορφωνουν τη γλωσσα καθημερινα;
    Η γλωσσα, εχει μπει στην πρεσσα και της βγαζουν την ψυχη.Λες και ειμαστε στην παλια Σοβιετια και εχουμε το Σταλιν απο πανω και ολα ειναι τα ιδια,ενω η γλωσσα πρεπει να εχει μια ελευθερια, μια ελαφραδα, για να αναπνεει.
    Εχετε ακουσει δημοσιογραφους να μιλανε, εκτος εξαιρεσεων;
    Εχτε, χειροτερα ακουσει, πολιτικους, αυτα τα αγραμματα καθικια, που βαζουν καθημερινα τη γλωσσα στο κρεββατι του Προκρουστη και της πινουν το αιμα;
    Εχετε ακουσει τα επιρρηματα ,ολα σε -α, ακομη και το σαφως, προσπαθουν να το πουν "σαφα";
    Εχετε ακουσει εκεινο το "ως αναφορα", αντιο του "οσον αφορα";
    Και τελικα, φιανεται, οτι αν και η Δεξια κερδισε στον εμφυλιο, η Αριστερα καταφερε παιζοντας το θυμα, να κυριαρχησει στο γλωσσικο.
    Ακουστε ενα γέρο, η μια γρια, απο κανα απομονωμενο χωριο να μιλαει και συγκρινετε τη μουσικη στη γλωσσα του, σε σχεση με τη δυσκοιλια γλωσσα που μιλανε οι λεγομενοι μορφωμενοι των Αθηνων.
    Τι αλλο να πω; Εχω φρικαρει μ αυτα που ακουω καθε μερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το ζητημα ειναι,για ποια δημοτικη μιλαμε φιλε μου.
    Ειναι γλωσσα, αυτο το πραμα, που μιλανε ολοι γυρω σου;
    Και μετα, το να αποκοπεις εντελως, απο την παλια γραμματεια, δε νομιζω οτι ειναι ο,τι καλυτερο, για ενα λαο, μικρο και περιβαλλομενο απο αγριους γειτονες.
    Εν κατακλειδι, θεωρω, οτι ολη αυτη η καταπιεση των λεγομενων αριστερων διανοουμενων, μονο εις βαρος μας ειναι και οχι υπερ μας,γιατι η γλωσσα που γραφουν οι περισσοτεροι, ειναι ενα κατεψυγμενο πραγμα.
    Και τελικα, γιατι αυτη η υποχρεωση, να κανω κατι με το ζορι;
    Τα ιδια δε γινονταν και με την καθαρευουσα καποτε και βγαινανε και φωναζανε οι δημοτικιστες, οτι τους καταπιεζουν οι γλωσσαμυντορες;
    Πολιτικο δεν το ειχαν καταντησει το θεμα;(Και τωρα βεβαια, αυτο νομιζω οτι ισχυει).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Για το θέμα έχω μία θέση μη αναθεωρήσιμη. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να νομοθετείται η γλώσσα. Κάθε νομοθεσία την ακρωτηριάζει. Ο πλούτος και οι εκφάνσεις της, όλες μα όλες, είναι απαραίτητα συστατικά της ύπαρξής μας. Δημοτική, μαλλιαρή, αρχαΐζουσα, καθαρεύουσα, δημώδης, ντοπιολαλιές, διάλεκτοι - συνιστούν όργανα ενός ενιαίου οργανισμού. Κατάρα και όνειδος στους νομοθέτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Νασαι καλα ανθρωπε μου, νασαι καλα.
    Δυστυχως, αυτο το αυτονοητο, το ψαχνουμε πια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος9/05/2008 4:38 μ.μ.

    Μα είναι δυνατόν μια ευνομούμενη πολιτεία και 99% εθνικά ομογενής να μην έχει λόγο σε τι μορφής "γλώσσα" θα συντάσσονται τα έγγραφα, το Σύνταγμα, οι αποφάσεις των δικαστηρίων και πάει λέγοντας.
    Αν είμεθα Ελβετία θα είχαμε νομοθετικά κατοχυρωμένες ισότιμα γαλλικά, γερμανικά, ελβετικά.
    Αν είμεθα στον Καναδά ξανά γαλλικά, αγγλικά.
    Εδώ δεν μπορούμε ακόμη και σε αυτό το απλό να συμφωνήσουμε, αν τα έγγραφα γράφουν "ενυπόγραφα" ή "ενυπογράφως"
    θα μπορούσαμε τά επίσημα έγγραφα στην Κρήτη να γράφονται σε άπταιστα κρητικά απ τα Σφακιά, στη Ρούμελη σε αγρινιώτικα, στο Μωριά σε τριπολιτσότικα , στην Ήπειρο σε παλιά Γιαννιώτικα, στη Θεσσαλία σε Λαρισιώτκα κ.ο.κ. Η κατάσταση θα θύμιζε το έργο Βαβυλωνία.
    Θυμάμαι "βαρεμένο" φιλόλογο στο Σχολείο που μιλούσε σε αρχαία διάλεκτο στο στυλ "ελθέ δεύρο ενθάδε" Ακόμη υπάρχουν γλαφυρές περιγραφές σε έγγραφα κυρίως αστυνόμων που προσπαθώντας να γράψουν σε αρχαιοπρεπή καθαρεύουσα άφησαν κείμενα απείρου κάλλους.
    Τις προάλλες γνωστός μου πήγε στο συνεργείο το αυτοκίνητο και λέει στον μάστορα "Κοίτα το λίγο απ κατ. Καπ καπ καν γκαπ γκαπ"
    ό εστί μεθηρμηνευόμενο: Κοίτα το λίγο από κάτω. Κάπου κάπου κάνει γκαπ γκαπ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανώνυμος9/05/2008 5:05 μ.μ.

    Τη δεκαετία του 80 αρτινός υποοργός του ΠΑΣΟΚ (ΚΑΛΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΚΔΟΤΟ - μην παρεξηγηθεί ο Δημ. Τσοβόλας) πήγε σε καφετέρια του Κολωνακίου και ζήτησε πορτοκαλάδα με ένα πουτρουφάν. Ο σερβοτόρος σάστισε. Τι είναι αυτό το "πουτρουφάν" που ζητάει ο κ. Υπουργός. Σαν γαλλικό γλυκό κέικ έφερνε. Ρώτησε τον σεφ του καταστήματος. Ούτε αυτός γνώριζε το "πουτρουφάν" που παρήγγειλε μαζί με την πορτοκαλάδα ο κ. Υπουργός. Με τα πολλά ρώτησαν ένα καφετζή στην Άρτα και τους έλυσε το μυστήριο. Ο κ. Υπουργός ήθελε πορτοκαλάδα όχι στο ποτήρι αλλά με καλαμάκι (ένα που τη ρουφάνε ... την πορτοκαλάδα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αν σε ενοχλει, να πας να δεις,σε καποιο Θεατρο, η να παρεις να διαβασεις, το εργο,"Βαβυλωνια".
    Θα σου αρεσει.
    Πιο πολυ ομως, να το δεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλα, τον Μπαμπιωτη αστον.Απο τοτε που βγαζει τα βιβλια, επαψε να υπαρχει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Για να γελασουμε τωρα,να και μερικα αλλα απο τις ντοπιολαλιες.
    Πραζαντραου;(Πειραζει αν τηραω;).
    Και το πιο απιθανο.
    Στην Κορεα, ειχε παει Ελληνικο εκστρατευτικο σωμα.
    Εκει και ο Μητρος.
    Μια μερα, στην Ιαπωνια που ειχαν παει, για ξεκουραση,συνανταει τον Γιαννη και ακολουθει ο παρακατω διαλογος.
    Σεντσαν Γιαν;
    Μεντσαν, απαντα ο αλλος.
    Τσεντσαν τσ αλς;
    Τσεντσαν.
    Αμερικανικη περιπολος που τους ακουσε, ειπε τοτε.
    Βρε τους πουστηδες τους Ελληνες, για ποτε ταμαθαν τα Γιαπωνεζικα!
    Και η απαραιτητη μεταφραση.
    Σ εντυσαν Γιαννη;
    Μ εντυσαν.
    Τους εντυσαν τους αλλους;
    Τους εντυσαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ανώνυμος9/05/2008 10:14 μ.μ.

    Να μην ξεχάσετε να βάλετε και φουστανέλα. Είναι ανίκητο υπερόπλο σε σχέση με τα μπλουτζήν που προσπαθούν να μας καταστρέψουν την εθνική ταυτότητα.

    @trantellinas: Οι αρχαίοι Έλληνες διαβάζονται σ' όλο τον κόσμο εκτός απ τη σύγχρονη Ελλάδα. Αν ψάχνουμε για υπεύθυνους αντί για εύκολες λύσεις (Ράλλης, Ξένοι, κλπ) ας κοιτάξουμε τον ευατό μας στον καθρέφτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ομολογώ ότι δεν ήξερα τις λεπτομέρειες και την συμμετοχή του κ. Ράλλη στον ενταφιασμό της γλώσσας μας. Όμως δεν είναι ο μόνος που ασέλγησε εις βάρος της.

    Ο μαρασμός και η τελική εξάλειψη της γλώσσας προϊδεάζει την εξαφάνιση ενός έθνους.

    Δεν είμαι από αυτούς που υποστηρίζουν ότι για όλα τα κακά της χώρας φταίνε πάντα οι ξένοι αλλά απλά θα σας θυμίσω το δόγμα του κ. Κίσινγκερ (ναι, το γνωστό καλόπαιδο) « Για να ελέγξουμε τους Έλληνες θα τους χτυπήσουμε πρώτα στην οικογένεια στην συνέχεια στην θρησκεία και μετά στην γλώσσα », όχι απαραίτητα με αυτή την σειρά.

    Όσο για τους καθόλου συμπαθείς -πλην κάποιων ποδοσφαιρικών εξαιρέσεων- Εγγλέζους και όχι Βρετανούς, κάνουν πολύ καλά την δουλειά τους. Με την γλώσσα τους την οποία πολύ σωστά την χαρακτηρίσατε σαν υπερόπλο έχουν στόχο να κυριαρχήσουν στην υφήλιο. Φανταστείτε τι θα γίνει χρόνια αργότερα όταν οι επερχόμενες γενιές προς χάριν της ευκολίας θα αντλούν γνώσεις και Ιστορία από ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων, εγκυκλοπαίδειες, και τράπεζες πληροφοριών που ώ τι σύμπτωση θα είναι γραμμένα μόνο στα Αγγλικά.

    Ίδη στο διαδίκτυο γίνεται της «πόρνης το σιδηρούν κιγκλίδωμα» με όσα γράφει ο καθένας επί παντός του επιστητού -ποιος είπε ότι η Ελληνική γλώσσα είναι trendy μόνο σε μορφή greeglish?

    Υπάρχει περίπτωση να αλλάξετε ζώνη στην ραδιοφωνική σας εκπομπή?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Χαιρετισμούς σε όλους τους επισκέπτες που μπαίνουν στον κόπο να αφήνουν τις σκέψεις τους εδώ.
    Όσο για τη φουστανέλα, ευχαρίστως να την φορέσουμε αν και θα προτιμούσα να μην έχει πολλές τσακίσεις διότι θα δυσκολεύει στο σιδέρωμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ανώνυμος9/06/2008 1:06 μ.μ.

    Μιλάμε γιατί το θέμα μας καίει και η υπονόμευση στον πολιτισμό μας καταφανής. Εκείνο που προξενεί εντύπωση είναι ότι δεν συγκεκριμενοποιείται η πηγή του κακού. Δηλαδή, τι (και ποιός) φταίει που με τόση ταχύτητα χάνουμε τη γλώσσα και την επικοινωνία α λα ελληνικά. Ξέρει κανείς γιατί όλο και περισσότερο τα προσιτά θεάματα είναι αγγλοαμερικανικού ενδιαφέροντος, λες και ζούμε σε χώρα υπό κατοχή ? Γιατί όλες οι κυβερνήσεις και τα κόμματα συναινούν και προωθούν ανθρώπους σε κρίσιμες θέσεις που κάνουν με συνέπεια και επίμονα αυτή τη ζημιά. Γιατί έχουν τρομοκρατικό περιεχόμενο τα κανάλια, ειδικά για τα παιδιά, ξέρει κανείς ? Γιατί τόση βία και μπατσοκρατία, άρρωστο σέξ(για ανάπηρους) και εγγλέζικες σαδομαζωχιστικές σχέσεις παντού ? Γιατί το πρόγραμμα των κρατικών καναλιών είναι τελευταία χειρότερο από τ΄άλλα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανώνυμος9/06/2008 1:07 μ.μ.

    Θάλεια Βεργή
    Επισκέπτης





    Δημοσιεύθηκε: Πεμ Σεπ 04, 2008 12:46 pm Θέμα δημοσίευσης:



    Από τη Σκύλλα της μικρολογίας στη Χάρυβδη του γελοίου





    Αμοραλισμός στη φιλοσοφία του 19ου αιώνα (Ηθική χωρίς κυρώσεις) είναι η θεωρητική αδιαφορία για το ηθικό πρόβλημα, όχι η καθαυτή ανηθικότητα.
    Το σύμμετρο του αμοραλισμού στον παπικό Μεσαίωνα ήταν ο Ιησουϊτισμός. Και αυτός δεν ενδιαφερόταν αν τα μέσα που εφάρμοζε για το σκοπό του θα ήταν ηθικά ή όχι. Ο σκοπός, εννοείται, ήταν πάντα μια καθαγιασμένη ατιμία ή απανθρωπιά…
    Στην πολιτική το να έχεις για αρχή: Με οποιοδήποτε μέσο να φτάσεις στον «άγιο» σκοπό της επικράτησης πάνω στους άλλους είναι ο Μακιαβελισμός.
    Τέτοιες φιλοσοφίες και τέτοια μακιαβελικά μέσα χρησιμοποιούν πάντα μόνο εκείνες οι κοινωνικές και πολιτικές δυνάμεις που είναι χρεοκοπημένες και καταδικασμένες από την ιστορία.
    ΣΗΜΕΡΑ αυτή η αχρειότητα έχει γενικευθεί. Τα κόμματα και οι πολιτικοί δεν γνωρίζουν παρά μόνο τα μακιαβελικά μέσα. Ο πολιτικός αμοραλισμός έχει πάρει τις μακάβριες διαστάσεις της ψυχασθένειας. Τα κόμματα δεν παράγουν ιδέες παρά μόνο εκπαιδεύονται στη μακιαβελική, τελετουργικά θεαματική και βρώμικη φθορά του αντιπάλου. Έχουν στερέψει σε τέτοιο βαθμό από πολιτικές ιδέες που δεν βρίσκουν άλλο πεδίο αντιπαράθεσης παρά μόνο τα «άπλυτα» των αντιπάλων τους. Σε τέτοιες καταστάσεις η απάτη, το ψέμα, η συκοφαντία και τα εντυπωσιακά τηλεοπτικά τρικ «κτυπάνε κόκκινο»: Αποτελούν τον κυρίαρχο «πολιτικό λόγο», την παράκρουση της πολιτικής παρακμής.
    Πιο ορατά αυτά φαίνονται στο αποσυντεθημένο ΠΑΣΟΚ του «εκσυγχρονισμού». Ο κόσμος βοά και φλέγεται από τη γενικευμένη κοινωνική και πολιτική κρίση και σήψη και η ηγεσία του ασχολείται με τα τηλεοπτικά θεάματα και τρικ εντυπωσιασμού για ζητήματα που γνωρίζουν και οι πέτρες, που δεν απασχολούν κανένα και το σπουδαιότερο: το ίδιο το ΠΑΣΟΚ είναι βουτηγμένο σε τέτοιες «ακαθαρσίες» ολόκληρο…
    Το μόνο που παράγει το ΠΑΣΟΚ είναι σκανδαλολογία ανυπόφορη, θεάματα εξαπάτησης, αχαλίνωτο αμοραλισμό και μακιαβελικές, κοινοβουλευτικές ταχυδακτυλουργίες και αλχημείες που δολοφονούν αδυσώπητα τις ιδέες και την Πολιτική. ΟΧΙ μόνο δεν στρέφεται προς το λαό που στενάζει, όχι μόνο δεν το κινητοποιεί, αλλά επιχειρεί να τον εξαπατήσει με κάλπικα κοινοβουλευτικά τερτίπια και με το αχαλίνωτο εμπόριο της σκανδαλολογίας. Και μάλιστα όταν το δικό του σπίτι έχει καταρρεύσει από το βάρος των δικών του σκανδάλων!!!
    Ο Καχριμάκης αποτελεί το τυπικό δείγμα αυτής της ελεεινής, μακιαβελικής και αχαλίνωτης αμοραλιστικής πρακτικής. Μια πρακτική σκυλοκαβγάδων ανάμεσα σε ληστές. Όταν η βρωμιά, οι διαπλοκές, οι μίζες και οι αρπαχτές των πολιτικών έχουν βγει στον αφρό, ο Καχριμάκης παριστάνει τον Πουαρό για παρωνυχίδες των αντιπάλων του. Εδώ έχει ολόκληρο το ΠΑΣΟΚ και το κυβερνητικό οικοδόμημα έχει βουτηχτεί στα σκατά, απαστράπτουσες είναι οι μίζες προ το ΠΑΣΟΚ, καθώς και τα κότερα, οι βίλες και το χρυσάφι που ρέει στην κυβερνητική, πασοκική νομενκλατούρα και το «εκσυγχρονιστικό» παρακράτος και ο Καχριμάκης «κυνηγάει» τον …Βουλγαράκη!!!


    Το πιο, όμως, αποκρουστικό δείγμα του αμοραλισμού και του μακιαβελικού τυχοδιωκτισμού είναι ο πρώην εκκετζής Τατούλης (οι πρώην εκκετζήδες αποτέλεσαν την «πρωτοπορία» των λακέδων του συστήματος).
    Ο ακραιφνής αυτός νεοφιλελεύθερος που έχει θητεύσει στο κυβερνητικό οικοδόμημα της διαπλοκής και της σήψης (και επί Μητσοτάκη) έρχεται τώρα και το παίζει «αντάρτης» εκ του ασφαλούς, εκτελώντας διατεταγμένα τα σχέδια των «νταβατζήδων».
    Ξαφνικά αυτός ο καραμπινάτος «λακές» ανακάλυψε όλα τα σκάνδαλα και τις βρωμιές της κυβέρνησης και των υπουργών της και ρίχνει καθημερινά τις «ομοβροντίες» του: το «υλικό» του τηλεοπτικού εμπορικού υπερθεάματος.
    Και, όμως, αυτό το «παλικάρι» που σήκωσε τη σημαία της «εξυγίανσης» και της κατεδάφισης του κόμματός του, δεν έχει ούτε το ελάχιστο πολιτικό ήθος να παραιτηθεί. Περιφέρεται το «πιόνι» και «βρυχάται» όπως προστάζουν οι «νταβατζήδες» σκακιστές και αυτός ψηφίζει τα νομοσχέδια της κυβέρνησης!!!
    Χρησιμοποιείται ο «λακές» από τα ΜΜΕ και τους πολιτικούς μακιαβέλιδες για την κατεδάφιση του πολιτικού σκηνικού και αυτός ο «αντάρτης» περιμένει να τον διαγράψουν για να γίνει ήρωας!!!
    Τέτοιο ελεεινό «πιόνι» της πολιτικής δύσκολα συναντάς μέσα στον πολιτικό «ορνιθώνα» του αστικού κοινοβουλίου…
    Όταν οι πράξεις σου έρχονται σε τέτοια κραυγαλέα αντίθεση με αυτά που καταγγέλλεις τότε είσαι απατεώνας ολκής. Ξεπερνάς και τον αμοραλισμό του μακιαβελισμού…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ωραια,κυρα Θαλεια, ταγραψες.
    Τωρα ομως τι κανουμε;Δε λες καμμια ιδεα, ετσι για να μην αναπαραγεις κι εσυ, γνωστα πραγματα;
    Και για την κυβερνηση, δε μας ειπες και πολλα. Το Πασοκ ξεθαψες παλι,(νεκρο γαρ),για να τα χωσεις.
    Μα η ΝΔ ειναι στα πραγματα τωρα.Και βγηκε, βαζοντας μπροστα, τις μαλακιες και τις απατες του Πασοκ.Αλλα, οπως βλεπουμε, κοροιδευει τον κοσμο.
    Βλεπουμε, οτι τρεχει να συναγωνιστει το Πασοκ, λες και της ειπαν οτι θα γινει ελεγχος στο τελος, για να δουμε ποιος εκλεψε πιο πολλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @1.06
    Τελευταια, επειδη ασχολουμαι με το μεγαλωμα ενος παιδιου, ερασιτεχνικα, (εγω ειχα μεγαλωσει και τη μανα της), παρακολουθω ετσι απο δω κι απο κει καποια καρτουν σε διαφορους σταθμους.
    Βλεπω κατι γιαπωνεζικης κατασκευης,που ειναι απαραδεκτα για μικρα παιδια και αν οι υπευθυνοι σεβοντουσαν τα λεφτα που τρωνε, θα επρεπε να τα απαγορευσουν επι ποινη αποκεφαλισμου.
    Αλλα κι αυτα που βαζει η ΕΤ1, κατι πρωινα, για κλωτσες ειναι.
    Δυστυχως, οι εχοντες παιδια, δεν ενδιαφερονται ουτε κι αυτοι για τα παιδια τους,αν και χρησιμοποιουν την τιβι για γκουβερναντα.
    Αν ενδιαφεροντουσαν και πλακωνανε καθε μερα, χιλιαδες γραμματα στο ΕΣΡ,τοτε να δειτε πως θα αλλαζε η τακτικη.
    ΕΜΕΙΣ ειμαστε υπευθυνοι για ο,τι παθαινουμε.
    Τελος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ανώνυμος9/07/2008 10:06 π.μ.

    Όσο συνεχίζουμε τη γελοία συνήθειά μας, πως οι ξένοι μας μισούν γιατί είμαστε ωραίοι και καραμπουζουκλήδες, αντί να κοιτάμε το χάλι στο οποίο εμείς οι ίδιοι έχουμε φέρει τη χώρα μας, δεν πρόκειται να γίνει τίποτα.

    Ο κόσμος όλος μιλάει Αγγλικά γιατί σ' αυτή τη γλώσσα παράγεται σήμερα η επιστήμη (όπως ακριβώς κάποτε όλοι μιλούσαν Ελληνικά).

    Τέλος στην Αγγλία, τη Γερμανία και στις ΗΠΑ διατηρήθηκε, μελετήθηκε και μελετάται ακόμα η αρχαία Ελληνική γραμματεία, όχι εδώ.
    Το δε δόγμα Κίσσινγκερ είναι ένας αστικός μύθος, δεν ειπώθηκε ποτέ και καλά είναι να πάψουμε να ζούμε με παραμύθια που χαϊδεύουν τα αυτιά μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Προσωπικά, αισθάνομαι πτωχός ως Έλληνας διότι δεν διδάχθηκα στο σχολείο αρχαία Ελληνικά και αισθάνομαι προσβεβλημένος, διότι στην... γειτονική Ιαπωνία, δέκα χιλιάδες Ιάπωνες γνωρίζουν γραφή και ανάγνωση της αρχαίας Ελληνικής γλώσσας.

    Και επιτέλους, ας μαθαίναμε αρχαία Ελληνικά που αποτελούν την βάση της σημερινής γλώσσας και ας επικοινωνούσαμε σε οποιαδήποτε μορφή της λόγω καταγωγής ή εντοποιότητας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ανώνυμος9/08/2008 1:05 μ.μ.

    GEIA SOY THODORE ME TA ORAIA SOY. 10.06 EXEIS DIKIO GIA TON KISSINGER.H MONH LYSH EIMASTE EMEIS KANENAS ALLOS.FRONTISTE NA MEGALONETE TA PAIDIA SAS ME TIS SOSTES ARXES KAI NA EISTE PANTA KONTA TOYS. G APO CT

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Η αυθεντικότητα ή όχι της δήλωσης Κίσινγκερ δεν αλλάζει ούτε την ουσία της αλλά ούτε και τρείς άλλες πικρές αλήθειες:

    Πρώτη αλήθεια, αν χτυπηθεί η γλώσσα η θρησκεία και ότι άλλο εν τέλει αποτελεί συνδετικό στοιχείο ενός έθνους αυτό αποδυναμώνεται και γίνεται πιο εύκολος στόχος.

    Δεύτερη αλήθεια, ο κ. Κίσινγκερ υπήρξε όντως «καλόπαιδο» για τα Ελληνικά συμφέροντα (δείτε την στάση των αμερικανών έναντι οποιουδήποτε εθνικού μας θέματος τα τελευταία 30 χρόνια), πρωτεργάτης της ιδέας της παγκοσμιοποίησης με σαφέστατη προτεραιότητα την προάσπιση των συμφερόντων των ΗΠΑ, και την εγκαθίδρυσή τους ως πλανητική υπερδύναμη.

    Τρίτη αλήθεια, γίνεται μεγάλη συζήτηση (είπαμε στο διαδίκτυο και όχι μόνο γράφει ο καθένας ότι θέλει) για την συγκεκριμένη φερόμενη ως δήλωση του εν λόγω κυρίου, αλλά διαπιστώνω και μεγάλο ενδιαφέρον από μερικούς για την αποκατάσταση της υστεροφημίας του. Αν ενοχλεί τόσο πολύ το τι του καταλογίζεται ας φροντίσει ο ίδιος για την διάψευση.
    Προφανέστατα όμως εκείνος νοιάζεται για τα αποτελέσματα και την επίτευξη των σχεδίων του και όχι για το τι του χρεώνει ο καθένας μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ανώνυμος9/08/2008 11:57 μ.μ.

    Ωστε αστικός μύθος οι αμερικανοτσολιάδες και οι γιεσμεν? Και οι "αδιάβροχοι" εδώ αφηγούνται έναν μύθο δικής τους επινόησης για τον ενταφιασμό της γλώσσας μας απ' τους πράκτορες που κυβερνούν απ' τον εμφύλιο και μετά? Αλήθεια τι είπε ο Κίσσινγκερ και δε μας το λέτε ? Το πρόβλημα δεν είναι οι επιδιώξεις των άλλων κρατών, αλλά οτι εμείς έχουμε τους περισσότερους Εφιάλτες, τα πέρισσότερα προδοτικά και λαμογιοληστρικά άτομα σε θέσεις κλειδιά από κάθε άλλη χώρα της Ευρώπης. Σε καμμιά άλλη χώρα δεν σου μιλάνε αγγλικά με το καλημέρα , ούτε έχουν εξορίσει τη γλώσσα τους από τις ταμπέλες, ούτε πετούν αγγλικές λέξεις στους τίτλους σε εφημερίδες και τιβί, ούτε κορδώνονται επιδεικνύοντας αγγλοπρέπεια παρότι αδαείς σκατίβλαχοι ληγούρηδες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ανώνυμος9/09/2008 2:26 μ.μ.

    Ο Κίσινγκερ (και ο κάθε Κίσινγκερ οποιασδήποτε χώρας) καλά κάνει και εξυπηρετεί τα συμφέροντα της χώρας του.
    Με το να κλαιγόμαστε όμως συνέχεια δεν πάμε πουθενά. Ούτε όμως με το να γυρίσουμε στο παρελθόν, στην καθαρεύουσα, στο πολυτονικό και στις φουστανέλες. Δεν είναι αυτά που μας βάζουν στον πάτο της επιστήμης, της έρευνας, της τεχνολογίας, της τέχνης, κλπ.
    Και το χειρότερο είναι ότι με όλες αυτές τις χωρίς απόδειξη υπερβολές περί πρακτόρων βρίσκουμε και βολικές δικαιολογίες: "Έλα μωρε που να τα βάλουμε τώρα μ' αυτούς, ας συνεχίσουμε το φραπέ μας και την αερολογία μας".

    Έτσι καταλήγουμε στον παραλογισμό πως όταν πετυχαίνουμε κάτι αυτό οφείλεται στο "μεγαλείο της φυλής", "το ανώτερο DNA", κλπ, και όταν (συνήθως) αποτυγχάνουμε τότε φταίνε οι ξένοι, οι πράκτορες, κι ο Χατζηπετρής...
    Μόνο εμείς δε φταίμε.

    Ποιός εμπόδισε όσους κλαίγονται για τη γλώσσα να διαβάσουν; Ποιός εμπόδισε όσους ξημεροβραδιάζονται στην τηλεόραση να διαβάσουν; Ποιός εμποδίζει τους Αθηναίους να πάνε στην Ακρόπολη (αλλά βρίσκουν κάθε βράδυ χρόνο για μπαράκια); Οι πράκτορες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ανώνυμος9/09/2008 2:35 μ.μ.

    @x-man η θρησκεία είναι συνδετικό στοιχείο του έθνους; Τότε να εκτοπίσουμε αμέσως τους μη Χ.Ο. μη μας μολύνουν.
    Η γλώσσα άλλαξε πάμπολες φορές από τον Όμηρο μέχρι σήμερα και το έθνος δεν έπαθε τίποτα. Οι διαφορές στη γλώσσα του Όμηρου και του Ευριπίδη σε ποιούς οφείλονται, σε πράκτορες των Περσών;

    Προσωπικά δε με ενδιαφέρει ο Κίσινγκερ ούτε τον συμπαθώ, αλλά με απασχολεί βαθύτατα η άκριτη υιοθέτηση φημών που κυκλοφορούν στο Internet (γιατί δυστυχώς δεν είναι η μόνη φήμη που κυκλοφορεί αυτή). Το να υιοθετείς μια φήμη αβασάνιστα δείχνει έλλειψη παιδείας και εγκυμονεί πολλούς κινδύνους για το μέλλον και για το έθνος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Το μήνυμα με το οποίο με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο σε πολλές από τις επισημάνσεις του - εκείνες δηλαδή που αφορούν στη δική μας στάση απέναντι στα πράγματα: 2:26 μμ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ειναι τα ξαδελφια αυτων, που φωναζουν, γιατι παιρνουν 700 Ευρα.
    (Ενω δικαιουνται και αξιζουν, περισσοτερα,λογω... προσοντων).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Δεν ειναι θεμα Κισσιγκερ, αλλα η σημερινη ταλαιπωρια της γλωσσας, απο καθε αγραμματο σκουληκι, που μπαινοντας μπροστα σε ενα μικροφωνο, νομιζει οτι εχει πιασει τον Παπα απ τ αρχιδια,δεν εχει ξαναγινει.
    Ετσι, σε πολυ συντομο χρονικο διαστημα, αλλαζει σε πολλους τομεις, κι αυτο, δεν ειναι καλο,γιατι αλλαζει το αισθητηριο του κοσμου.
    (Ακουστε καμμια γρια ,απο το οποιο χωριο, να μιλαει και συγκρινετε τη μιλια της, με το ψελλισμα των διαφορων μεγαλοσχημων, που προσπαθουν να κρωζοντας, να δωσουν εξετασεις κομματικης πειθαρχιας, γιατι γι αυτο γινονται ολα.Ολα κι ολα.Πρεπει να ειμεθα politically correct).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. @ άγνωστος.
    Δυστυχώς εγώ προσωπικά δεν κατάφερα να προχωρήσω πέραν του τριτάξιου Γυμνασίου και ενός τεχνικού Λυκείου. Συγχωρέστε μου λοιπόν τις ελλιπείς μου γνώσεις. Συνήθως δεν υιοθετώ απόψεις άλλων αβασάνιστα αλλά κυρίως εστιάζω στις παρενέργειες που προκαλούν στον περισσότερο κόσμο ακόμη και οι λεγόμενοι αστικοί μύθοι. (αυτό κάπως το λένε οι θεωρητικοί αλλά προς το παρόν μου διαφεύγει).
    Προείπα λοιπόν ότι στο διαδίκτυο βρίσκει και γράφει ο καθένας ότι θέλει, και μιας και αυτός είναι ο εύκολος πλέον τρόπος εκεί στράφηκα και σας απαντώ για το τι ορίζει ένα Έθνος.
    «Έθνος ονομάζεται ένα σύνολο ανθρώπων που μοιράζονται κοινά γνωρίσματα που διακρίνουν το σύνολο αυτό, σε παγκόσμια κλίμακα. Τα κυριότερα από τα γνωρίσματα αυτά μπορεί να είναι η φυλή, η γλώσσα, το θρήσκευμα, η κοινή ιστορία και πολιτισμός και η γεωγραφική καταγωγή. Ιστορικά όμως, βασικότερο στοιχείο για την ύπαρξη ενός έθνους είναι η ανάπτυξη της εθνικής του συνείδησης, δηλαδή ο ιδεολογικός παραγκωνισμός των υπόλοιπων στενότερων (π.χ. φατριασμός, τοπικισμός) ή και ευρύτερων (π.χ. φυλετισμός, αυτοκρατορισμός, οικουμενισμός) ομαδοποιήσεων, χάριν του εθνικισμού.»
    Πάντως από όσο μπορώ να θυμηθώ, κάπως έτσι το είχα διαβάσει και σε κάποιο σχολικό βιβλίο πριν πολλά χρόνια. (Αγωγή του Πολίτη)
    Το ερώτημά μου είναι απλό. Γιατί αυτοί οι οποίοι ευαγγελίζονται και προσπαθούν να επιβάλλουν την παγκοσμιοποίηση και την αποδυνάμωση αν όχι εξάλειψη της εθνικής συνείδησης των λαών, είναι οι ίδιοι οι οποίοι τρέφουν και ενδυναμώνουν τον εθνικισμό του δικού τους λαού.
    Μήπως από το δόγμα -διαίρει και βασίλευε- έχουμε περάσει στην λογική του αποχαύνωνε ,απομόνωνε, αποτελείωνε;
    Αγαπητοί adiavoxoi ευχαριστώ και ζητώ την κατανόηση σας για την κατάχρηση του χώρου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Φίλε Χ-ΜΑΝ στο τελικό σου συμπέρασμα έχεις δίκιο «από το δόγμα -διαίρει και βασίλευε- έχουμε περάσει στην λογική του αποχαύνωνε, απομόνωνε, αποτελείωνε;».
    Ομοίως συμφωνώ με την άποψή σου για την αμερικανική μονοκρατορία που προσπαθούν εναγωνίως να επιβάλλουν οι ίδιοι οι νεοσυντηρητικοί κυβερνώντες των ΗΠΑ και οι κατά τόπους... αναμεταδότες των θέσεών τους:
    «Αυτοί οι οποίοι ευαγγελίζονται και προσπαθούν να επιβάλλουν την παγκοσμιοποίηση και την αποδυνάμωση αν όχι εξάλειψη της εθνικής συνείδησης των λαών, είναι οι ίδιοι οι οποίοι τρέφουν και ενδυναμώνουν τον εθνικισμό του δικού τους λαού».
    Ωστόσο, δεν έχω υπ' όψιν μου το απόσπασμα από την «Αγωγή του Πολίτη» προσπαθείς να αναφέρεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Ανεξάρτητα αν συμφωνώ με το θέμα της γλώσσας, διαφωνώ με την οικογενιακή ευθύνη που αποδίδετε στον Γεώργιο Ράλλη για τα όσα έκανε ο πατέρας του. Άλλωστε επό κατοχής ούτε ο "εθνάρχης" ξέρουμε τι έκανε και που βρισκόταν, και ξαφνικά μας προέκυψε και βουλευτής.
    Όποιος θέλει, μαθαίνει ελληνικά. Είτε υπάρχει καθαρεύουσα, είτε "μαλιαρή". Εδώ επιβίωσε η γλώσσα μας μετά από 20 χρόνια ΠΑΣΟΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Άρα λοιπόν @x-man, σύμφωνα με τον ορισμό που παραθέτεις, δεν κινδυνεύει το έθνος μόνο από την εκάστοτε υπερδύναμη που εν πάσει περιπτώσει προωθεί τα συνφέροντα του δικού της έθνους, αλλά και από το "φατριασμό" και "τοπικισμό" που σήμερα στην Ελλάδα ανθούν. (Ζωνιανά, κουμπάροι, μεγαλοεκδότες, κλπ, βρίθει ο τόπος). Γι αυτά δε μας φταίει κανένας ξένος και καμμιά παγκοσμιοποίηση.
    Όταν μίλησα για παιδεία δεν εννοούσα πτυχία, αλλά πραγματική παιδεία. Δυστυχώς στη χώρα μας έχουμε όλοι ένα σωρό "τίτλους" αλλά μας λείπει η κοινωνική παιδεία (να σεβόμαστε το διπλανό μας) και η κοινή λογική για να μην παρασυρόμαστε από φήμες. Η έλλειψη παιδείας είναι οπωσδήποτε μεγάλος κίνδυνος.

    Αγαπητοί adiavroxoi, φοβάμαι ότι στην αποχαύνωση και τη φθορά της παιδείας μεγάλο (και άσχημο) ρόλο παίζουν τα εγχώρια ΜΜΕ στα οποία αν δεν κάνω λάθος εργάζεσθαι, και τα οποία ουδείς τολμά να θίξει.
    Προτιμώ λοιπόν να νομοθετεί (έστω και στραβά) η όποια κυβέρνηση, παρά να διαμορφώνει τη γλώσσα το κάθε αμόρφωτο παιδαρέλι που κρατάει ένα μαρκούτσι.

    (μέχρι τώρα είχα γράψει κάποια σχόλια σαν "ανώνυμοσ")

    ΑπάντησηΔιαγραφή