Το πανελλήνιο ενθουσιάστηκε με τη θαρραλέα απόφαση του χολιγουντιανού αστέρα Τζορτζ Κλούνεϊ να τοποθετηθεί υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στον τόπο τους. Μερικοί σκεπτικιστές εξέφρασαν την υποψία ότι το έκανε για καθαρά διαφημιστικούς λόγους, στο πλαίσιο της προώθησης της ταινίας «Μνημείων άνδρες», την οποία σκηνοθέτησε ο ίδιος και αποτελεί έναν από τους πρωταγωνιστές της. Η μεγαλύτερη πιθανότητα είναι ότι σφάλλουν - ειδικά αν συνυπολογιστεί πόσο μεγάλο
ρίσκο αναλαμβάνει ο γοητευτικός ηθοποιός δυσαρεστώντας το πανίσχυρο βρετανικό κατεστημένο και ένα τμήμα του αγγλικού κοινού. Και για όποιον τυχόν το αγνοεί, υπενθυμίζεται ότι η Βρετανία έχει πληθυσμό που αριθμεί 60.000.000 ψυχές και η Ελλάδα (μετά βίας) 11.000.000. Σχετικό ρεπορτάζ για τις δηλώσεις προσωπικοτήτων διεθνούς εμβέλειας για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα μπορούσαν να διαβάσουν οι αναγνώστες στην «κυριακάτικη δημοκρατία».
Εκεί αναφέρονταν φίλοι της χώρας μας και υπέρμαχοι του επαναπατρισμού του πολιτισμικού θησαυρού μας όπως ο Σον Κόνερι, ο Στίβεν Φράι και ο Κρίστοφερ Χίτσενς.
Είναι αναμφίβολα αξιέπαινοι οι προαναφερθέντες και χρήζουν προσοχής τα λόγια και οι παρεμβάσεις τους. Ομως εύλογα θα αναρωτηθεί κάποιος: Γιατί άραγε αδρανούν οι Ελληνες ηθοποιοί, σκηνοθέτες, παραγωγοί (κρατικοδίαιτοι και μη), τηλεαστέρες, καναλάρχες και άλλοι μέτοχοι της βιομηχανίας του θεάματος; Είναι απλοί θεατές του δράματος της χώρας τους και όποτε χρειάζεται χειροκροτούν όλους όσοι μιλούν θετικά για ένα ελληνικό θέμα;
Μήπως έχουν λησμονήσει ότι οφείλουν τη σταδιοδρομία, την αναγνώριση, τον βιοπορισμό τους σ’ έναν δοκιμαζόμενο λαό και στους αρχαίους δραματουργούς που επινόησαν το θέατρο για λογαριασμό της ανθρωπότητας;
Δεν καταλαβαίνουν ότι όσο μιλούν και αγωνίζονται οι ξένοι συνάδελφοί τους για την υπεράσπιση του Ελληνισμού αναδεικνύεται η δική τους απουσία; Αλήθεια, όλοι οι ελληνόφωνοι παράγοντες του θεάματος έχουν επισκεφτεί ποτέ τους τον τύμβο του Σοφοκλέους, που κείται παραμελημένος και αφύλακτος στη Βαρυμπόμπη; Ξέρουν ότι υπάρχει; Γνωρίζουν ποιος ήταν ο Σοφοκλής; Μήπως απλά τυγχάνουν αχάριστοι κληρονόμοι μιας ανεκτίμητης περιουσίας;
Από την εφημερίδα "δημοκρατία"
ρίσκο αναλαμβάνει ο γοητευτικός ηθοποιός δυσαρεστώντας το πανίσχυρο βρετανικό κατεστημένο και ένα τμήμα του αγγλικού κοινού. Και για όποιον τυχόν το αγνοεί, υπενθυμίζεται ότι η Βρετανία έχει πληθυσμό που αριθμεί 60.000.000 ψυχές και η Ελλάδα (μετά βίας) 11.000.000. Σχετικό ρεπορτάζ για τις δηλώσεις προσωπικοτήτων διεθνούς εμβέλειας για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα μπορούσαν να διαβάσουν οι αναγνώστες στην «κυριακάτικη δημοκρατία».
Εκεί αναφέρονταν φίλοι της χώρας μας και υπέρμαχοι του επαναπατρισμού του πολιτισμικού θησαυρού μας όπως ο Σον Κόνερι, ο Στίβεν Φράι και ο Κρίστοφερ Χίτσενς.
Είναι αναμφίβολα αξιέπαινοι οι προαναφερθέντες και χρήζουν προσοχής τα λόγια και οι παρεμβάσεις τους. Ομως εύλογα θα αναρωτηθεί κάποιος: Γιατί άραγε αδρανούν οι Ελληνες ηθοποιοί, σκηνοθέτες, παραγωγοί (κρατικοδίαιτοι και μη), τηλεαστέρες, καναλάρχες και άλλοι μέτοχοι της βιομηχανίας του θεάματος; Είναι απλοί θεατές του δράματος της χώρας τους και όποτε χρειάζεται χειροκροτούν όλους όσοι μιλούν θετικά για ένα ελληνικό θέμα;
Μήπως έχουν λησμονήσει ότι οφείλουν τη σταδιοδρομία, την αναγνώριση, τον βιοπορισμό τους σ’ έναν δοκιμαζόμενο λαό και στους αρχαίους δραματουργούς που επινόησαν το θέατρο για λογαριασμό της ανθρωπότητας;
Δεν καταλαβαίνουν ότι όσο μιλούν και αγωνίζονται οι ξένοι συνάδελφοί τους για την υπεράσπιση του Ελληνισμού αναδεικνύεται η δική τους απουσία; Αλήθεια, όλοι οι ελληνόφωνοι παράγοντες του θεάματος έχουν επισκεφτεί ποτέ τους τον τύμβο του Σοφοκλέους, που κείται παραμελημένος και αφύλακτος στη Βαρυμπόμπη; Ξέρουν ότι υπάρχει; Γνωρίζουν ποιος ήταν ο Σοφοκλής; Μήπως απλά τυγχάνουν αχάριστοι κληρονόμοι μιας ανεκτίμητης περιουσίας;
Από την εφημερίδα "δημοκρατία"
Όχι απλώς αχάριστοι , δυστυχώς ανάξιοι κληρονόμοι αποδεικνυόμαστε συνεχώς τόσο με πράξεις όσο και με παραλείψεις
ΑπάντησηΔιαγραφή