«Το συμπόσιο του Βαλτάσαρ», από τον Ρέμπραντ. Χρονολογείται στο 1635 και εκτίθεται στην Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου.
«'Οι πύλες του Καυκάσου είναι ανοιχτές', διακηρύσσει πανηγυρικά ο Γκαίμπελς στο Ραδιόφωνο του Κράτους στο Βερολίνο. [...] Το Ροστόφ ανακαταλαμβάνεται μετά από από μια τρομερή μάχη, που ήταν και η πρώτη μεγάλη ήττα του Τρίτου Ράιχ στην ξηρά. Ο Ρούνστεντ υποχωρεί κατά 80 χλμ. Για να φτιάξει το μέτωπο του χειμώνα. Απαλλάσσεται από τα καθήκοντά του. Ο Γκουντέριαν σχολιάζει: 'Διάβασα στο Ροστόφ την προειδοποίηση: Μανή, θεκέλ, φάρες, που είχε εμφανιστεί και στα τείχη της Βαβυλώνας'. Ο Ρούνστεντ παρατηρεί: 'Δεν ήξερα πως ο Γκουντέριαν ήταν τόσο καλλιεργημένος'».
Jean Marabini, «Η Καθημερινή Ζωή στο Βερολίνο την Εποχή του Χίτλερ», εκδόσεις Δ. Ν. Παπαδήμα, σελ. 168
Το 1942 οι Γερμανοί ξεκίνησαν την επιχείρηση Έντελβαϊς με στόχο να ελέγξουν τον Καύκασο και να καταλάβουν το Μπακού με τις πετρελαιοπηγές του. Το Ροστόφ επί του Ντον, είναι μια πόλη που βρίσκεται στη βορειοανατολική άκρη της Μαύρης Θάλασσας, στην Αζοφική Θάλασσα, στις εκβολές του ποταμού Ντον. Το παρατσούκλι της πόλης είναι «Οι Πύλες του Καυκάσου». Οι Γερμανοί την κατέλαβαν στις 23 Ιουλίου 1942 σημειώνοντας μια εκ των τελευταίων νικών στην σύντομη ιστορία του Τρίτου Ράιχ. Από εκεί και έπειτα τον κύριο λόγο της εξέλιξης των πραγμάτων είχε αναλάβει το...
χέρι που έγραψε το σύνθημα που είδε στα τείχη της Γερμανικής Βαβυλώνας ο επινοητής του «κεραυνοβόλου πολέμου», στρατηγός Χάιντς Γκουντέριαν.
Το νόημα της φράσης
Το «μανή, θεκέλ, φάρες» αναφέρεται στην Παλαιά Διαθήκη (Δανιήλ, Ε, 25). Το αποκρυπτογράφησε ο προφήτης Δανιήλ ενώπιον του Βαλτάσαρ, του μεγάλου βασιλέως της Βαβυλώνος και των χιλίων μεγιστάνων που είχε καλέσει σε δείπνο. Την ώρα του γλεντιού εμφανίστηκαν οι λέξεις. Χαράχθηκαν αίφνης στους τοίχους από δάχτυλα ανθρωπίνου χεριού. Ο Βαλτάσαρ τρόμαξε στη θέα της άγνωστης σε αυτόν γραφής και κάλεσε τον Δανιήλ, ο οποίος την ερμήνευσε. Μανή: μετρήθηκε η βασιλεία σου. Θεκέλ: ζυγίστηκε και βρέθηκε ελλιπής. Φάρες: διαιρέθηκε η βασιλεία σου και δόθηκε στους Μήδους και στους Πέρσες.
Ο Θεός, που μίλησε διά των συνθημάτων στον Βαλτάσαρ, τον καλούσε να μεταμεληθεί για την ιεροσυλία του να ταΐζει και να ποτίζει τους βαβυλώνιους πλουσίους με τα ιερά σκεύη του ναού των Ιεροσολύμων, τα οποία είχε φέρει στην αυτοκρατορία ο Ναβουχοδονόσορ.
Ο Δανιήλ κήρυξε στους προύχοντες και ζήτησε τη μεταμέλεια του βλασφήμου και αλαζόνα βασιλέα που ήθελε να συμπεριφέρεται σαν τον χοίρο με τα όσια και τα ιερά άλλων. Υπενθύμισε στον επηρμένο βασιλέα την τρέλα που έστειλε ο Θεός στον Ναβουχοδονόσορα, τον πατέρα του, όταν ο τελευταίος νόμισε ότι κατέκτησε τον κόσμο όλον. Ο Βαλτάσαρ δεν μετανόησε και την ίδια νύχτα σκοτώθηκε από τους Μήδους και η βασιλεία του εδόθη στον Δαρείο.
Βερολίνο και Βαβυλώνα
Ο Γκουντέριαν ήταν πράγματι καλλιεργημένος και ιδιαίτερα βαθύνους – ανεξαρτήτως των σφαλμάτων του σε ζητήματα πολεμικής τέχνης. Επίσης, δεν ήταν τυφλωμένος από τη δολοφονική μανία που είχε καταλάβει ομόβαθμούς του και κομματικά στελέχη των ναζί. Γι' αυτό άλλωστε δεν δικάστηκε στη Νυρεμβέργη ως εγκληματίας πολέμου. Αντιμετωπίστηκε από τους νικητές ως στρατιώτης. Η καλλιέργεια πάντα βοηθά τον άνθρωπο που σκάπτει ένδον να συντονίζεται με τους ανεπαίσθητους κραδασμούς του τόξου της Μοίρας και της τροπής της Ιστορίας και ο Χ. Γκουντέριαν θέλησε την ώρα του απόλυτου θριάμβου να ζητήσει -έστω εμμέσως- συγγνώμη από τα θύματα του Χίτλερ την ίδια στιγμή που συνομιλούσε με τον Στρατάρχη φον Ρούνστεντ!
Το Βερολίνο έχει μια τάση εδώ και έναν περίπου αιώνα να θυμίζει την Βαβυλώνα. Η πρόσκαιρη ισχύς, που πάντοτε αφαιρείται όσο εύκολα παραχωρείται, αλαφιάζει τους διαχειριστές της που ξεχνούν πόσο δυνατά είναι μερικά συνθήματα που γράφονται στους τοίχους των οικιών των δυσσεβών. Η αποκρυπτογράφηση των άγνωστων σε εμάς λέξεων και των δυσνόητων ψηφίων είναι μια ευκαιρία για ειλικρινή μεταμέλεια. Αλλιώς αναλαμβάνει η μόνη άτρωτη και άφθαρτη υπερδύναμη. Ο Κύριος. Οι μη πιστεύοντες τον λένε Φύση, σύμπαν ή οτιδήποτε άλλο εξυπηρετεί την μικροψυχία όσων νιώθουν ότι μπορούν να ζουν δίχως Θεό και εκτός του πεδίου ευθύνης του. Όμως, το σύνθημα στον τοίχο είναι γεγραμμένο και πάντα ευδιάκριτο, σαφές...
πολυ καλο !!
ΑπάντησηΔιαγραφή