Πέμπτη, Μαρτίου 22, 2007

Προτάσεις από ακροατή μας για το βιβλίο Ιστορίας της 6ης Δημοτικού


Ο Γιάννης, φίλος της εκπομπής, μάς προώθησε μήνυμα με προτάσεις «για τη βελτίωση του Βιβλίου Ιστορίας της 6ης Δημοτικού, διατηρώντας το σημερινό πνεύμα των Συγγραφέων του».
Διαβάστε με προσοχή... (Γιάννη ευχαριστούμε και εσέ και τον αρχικό συντάκτη!)

1. Το 1940 οι Γερμανοί χάρις στο πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού του Χίτλερ συνέρρεαν μαζικά στις Νότιες χώρες.

2. Την περίοδο 1940-1944 λόγω της οικονομικής κρίσης που μάστιζε την Ελλάδα, οι Έλληνες Εβραίοι συνωστίζονταν στους σταθμούς των τρένων για να βρουν ένα μεταφορικό μέσο για τη Γερμανία για να πιάσουν καμιά δουλίτσα. Πολλοί πέθαναν από την ταλαιπωρία και το συνωστισμό.

3. Την περίοδο της Οθωμανικής αυτοκρατορίας η παραπαιδεία είχε μεγάλη άνθιση. Ο Σουλτάνος ανέθεσε την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας στην Ορθόδοξη Εκκλησία η οποία άνοιξε με τη σειρά της ιδιωτικά φροντιστήρια. Το πιο ονομαστό ήταν στη χαράδρα του Λούσιου πάνω στο γκρεμό λόγω της καταπληκτικής θέας. Τα παιδιά εκτός από Ελληνική γλώσσα παρακολουθούσαν σύμφωνα με το πρόγραμμα του παιδαγωγικού ινστιτούτου του Σουλτάνου και το μάθημα της Ελληνικής ιστορίας, του Βυζαντίου, θρησκευτικά και ελληνική φιλοσοφία.

4. Λόγω της κακής εκπαίδευσης που υπήρχε από το Βυζάντιο πολλοί έστελναν τα παιδιά τους στο εξωτερικό για σπουδές. Όταν επικράτησε η Οθωμανική Αυτοκρατορία οργάνωσε πολλά κολέγια ανώτερης εκπαίδευσης οι απόφοιτοι των οποίων εύρισκαν αμέσως δουλειά στο Δημόσιο. Πολλοί Έλληνες έστελναν τα παιδιά τους σε αυτά τα κολέγια για να κάνουν καριέρα. Οι απόφοιτοί τους ονομάζονταν δε Γενίτσαροι.

5. Στις 15 Αυγούστου του 1940 όπου η Μύκονος δεν είχε ακόμα αναπτυχθεί τουριστικά ο κόσμος συνέρρεε στην Τήνο όπου διασκέδαζε στο πανηγύρι της Μεγαλόχαρης καθώς επίσης και πολλοί τουρίστες. Μάλιστα έγινε και ένα ατύχημα όταν ένα Ιταλικό κρουαζιέρα-υποβρύχιο έπεσε από αμέλεια του κυβερνήτη στο ελληνικό πλοίο Έλλη.

6. Το 1940-44 είχε ξεσπάσει στην Ελλάδα φοβερός ρατσισμός και ξενοφοβία σε βάρος των Γερμανών οικονομικών μεταναστών. Μόνο λίγοι Έλληνες είδαν τους Γερμανούς σαν ισότιμους Ευρωπαίους πολίτες κρατώντας ταυτόχρονα την Ελληνική τους ταυτότητα. Ήταν οι γνωστοί Γερμανοτσολιάδες που εργάστηκαν για το όραμα της Ενωμένης Ευρώπης.

7. Όταν οι Τούρκοι ήλθαν στα Βαλκάνια οι λαοί των Βαλκανίων τους αντιμετώπισαν με προκατάληψη και τρομο-υστερία. Πολλοί ρατσιστές δε αντέδρασαν στις προθέσεις της Οθωμανικής κυβέρνησης να κτίσει και τζαμιά σε κεντρικά σημεία της χώρας. Οι μόνοι που έδειξαν ανωτερότητα ήταν μια μερίδα των βορείων Αλβανών που υποδέχτηκαν με τέτοια αγάπη τους Τούρκους ώστε έγιναν και οι ίδιοι Μουσουλμάνοι, οι γνωστοί Τουρκαλβανοί. Όσοι Αλβανοί ήσαν ρατσιστές αναγκάστηκαν να καταφύγουν στη Νότια Ιταλία και την Ήπειρο.

8. Το 1941 είχε αναπτυχθεί ο φτηνός τουρισμός στην Κρήτη. Πολλοί μάλιστα Γερμανοί από χαμηλότερα οικονομικά στρώματα έβρισκαν πάμφθηνες πτήσεις τσάρτερ, χωρίς κατάλυμα στο νησί. Για να γλιτώσουν δε και τους φόρους αεροδρομίου έπεφταν στο νησί με αλεξίπτωτο. Σε πολλούς Κρητικούς δεν άρεσε ο τουρισμός αυτός που δεν απέφερε συνάλλαγμα και κακοδέχτηκαν τους Γερμανούς στο νησί. Έτσι έγινε η μάχη της Κρήτης.

9. Ένα εορταστικό τριήμερο του 1826 συνέβη ένα τρομερό δυστύχημα όταν κατά την μαζική έξοδο από την πόλη του Μεσολογγίου πολλοί κάτοικοι ποδοπατήθηκαν στο μεγάλο μποτιλιάρισμα όταν ένας αμελής Τούρκος υπάλληλος αμέλησε να ανοίξει το ένα φύλο της Θύρας της εξόδου της πόλης. Ανάλογο περιστατικό έγινε το 1981 με τη θύρα 7 στο Γήπεδο Καραϊσκάκη.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μέσα στα ιστορικά βιβλία που απευθύνονται σε μικρά παιδιά πιθανόν να περιέχονται και μυθοπλασίες ή μικρές ανακρίβειες. Πιστεύω ότι μπαίνουν σκόπιμα προκειμένου να κατανοήσουν τα παιδιά τη γενική εικόνα, γιατί σε αυτές τις ηλικίες δεν διαθέτουν κατά κανόνα την απαραίτητη κρίση. Αργότερα, όταν μεγαλώσουν, θα έχουν την ευκαιρία να απορρίψουν τα λάθος ή μυθικά στοιχεία χρησιμοποιώντας τα φίλτρα που θα έχουν δημιουργήσει από τη περαιτέρω επιμόρφωσή τους. Δηλάδή πιστεύω ότι ο πρωταρχικός σκοπός αυτών των βιβλίων στις συγκεκριμένες τάξεις θα έπρεπε να είναι η δημιουργία εθνικής συνείδησης. Γι' αυτό και μόνο το λόγο θεωρώ ότι δεν υπήρχε πραγματικά ανάγκη να αναθεωρηθούν. Εκτός βέβαια και αν ενοχλούσε η διατύπωσή τους τους αλλοδαπούς που φοιτούν στα σχολεία μας και που οι γονείς τους έχουν δικαίωμα ψήφου....
Μετά τι έχει σειρά? Ο Άγιος Βασίλης? Ο Διγενής Ακρίτας? Η αναψηλάφιση της μάχης των Θερμοπυλών ως προσ το βαθμό δυσκολίας της? Έλεος πια....
Στο βωμό της αντικειμενικότητας(???) σφάζουμε τη εθνική συνείδηση.
Έχουν δεί οι ιθύνοντες τα αντίστοιχα βιβλία των άλλων χωρών της Ευρώπης?
Δηλαδή η F.Y.R.O.M έχει το δικαίωμα να αυτοαποκαλείται Μακεδονία, αλλά εμείς δεν μπορούμε να γράφουμε την ιστορία μας όπως θέλουμε. Όπως πάμε σε λίγο καιρό στα βιβλία μας δεν θα αναφερόμαστε πιά σε κρυφά σχολειά, ούτε φυσικά και σε Βουλγαροκτόνους και Τουρκοφάγους, γιατί ίσως να θιγούν κάποιοι.

O tempora o mores....

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία και παρακαλώ να μου συγχωρήσετε τη πολυλογία.

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχως οι Ευρωλυγουρηδες κομπλεξικοι, εχουν ξεπουλησει, η "ξεπουλησει" ο,τι ενδοξο εχει δειξει η Ελληνικη λεβεντια.
Θυμαμαι στα δικα μου χρονια που μαθαιιναμε και για το Νικηταρα, και για το Βασιλειο, το Βουλγαροκτονο ντε, που οπως θυμαμαι, το βιβλιο τελειωνε το σχετικο κεφαλαιο με τα λογια,
vejite Cesar,δηλαδη "φυγετε ο Αυτοκρατωρ", που ελεγαν οι Βουλγαροι, τρεχοντας εντρομοι να φυγουν μπροστα απο τον προελαυνοντα Βασιληα.
Εγω θα μπορουσα να δεχτω να σβυστουν ολα τα σχετικα, αλλα να γινει μονομιας απ ολους,γειτονες και μη.
Δεν μπορω να δεχτω ομως, να σβυσουμε τα σχετικα με τους Τουρκους, οταν αυτοι αμφισβητουν εμπρακτα τα συνορα της πατριδας μου.
Τοσο μαλακας δεν ειμαι πια.
Θοδωρος.