Τρίτη, Ιανουαρίου 12, 2021

Ἡ καμήλα καὶ ὁ Κολοκοτρώνης

 

«Καμήλα εἶναι ἕνα ἄλογο ποὺ σχεδιάστηκε ἀπὸ ἐπιτροπή». Ἀλέξανδρος Ἰσιγώνης (1906-1988), σχεδιαστὴς αὐτοκινήτων. 


Ὁ Σὲρ Ἀλέξανδρος Ἰσιγώνης θὰ μείνει στὴν Ἱστορία καὶ γιὰ τὸν σχεδιασμὸ καὶ τὴν ἀνάπτυξη τοῦ θρυλικοῦ Μίνι Κούπερ ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν ἐναρκτήρια φράση τοῦ παρόντος. Με ὀκτὼ λέξεις περιέγραψε σχεδὸν ὅλες τὶς ἐπιτροπές, ὅλου τοῦ κόσμου, καθὼς καὶ τὴν ποιότητα του… ἔργου τους. 

Μία ἀπὸ τὶς πολλὲς ἐπιτροπὲς εἶναι κι αὐτὴ ποὺ ἔδωσε τὸ κράτος στὴν κυρία Γιάννα Αγγελοπούλου. Την ἔδωσε γιὰ νὰ φανεῖ ὅτι δι’ αὐτῆς θὰ γιορτάσουμε κι ἐμεῖς ἡ «πλὲμπ» (γουστόζικια λέξη ποὺ σημαίνει

«πλέμπα» καὶ τὴν ὁποία ἐνίοτε χρησιμοποιεῖ ἡ ἀρθρογράφος τῆς «δημοκρατίας» Δρ. Ἑλένη Παπαδοπούλου) τὸ 1821 καὶ θὰ κατανοήσουμε «τὰ μηνύματὰ του». Ποιὸς θὰ μᾶς τὰ πεῖ τὰ μηνύματα; Μὰ ἡ ἐπιτροπὴ τῆς κυρίας μὲ τὰ πολλὰ λεφτὰ. Αὐτοὶ ξέρουν καλύτερα, αὐτοὺς διόρισε ἡ κυρία, ποὺ διόρισε ὁ Κυριάκος, αὐτοὶ θὰ μᾶς τὰ ὀρμηνέψουν. 

Δὲν πα’ νὰ φώναζαν οἱ κακοὶ ἐθνικιστὲς τοῦ παρελθόντος «Τοῦρκος μὴ μείνει στὸν Μωρηὰ μηδὲ στὸν κόσμον ὅλο»; Δὲν πα’ νὰ κραύγαζαν «γιὰ τοῦ Χριστοῦ τὴν Πίστη τὴν Ἁγία καὶ τῆς Πατρίδος τὴν Ἐλευθερία»; Ἡ ἐπιτροπὴ τῆς κυρίας λεφτοῦς ξέρει καλύτερα καὶ θὰ μᾶς τὰ πεῖ καὶ θὰ μᾶς τὰ δείξει γιὰ νὰ μᾶς διδάξει. Λίγη πράσινη ἀνάπτυξη, κλιματικὴ ἀλλαγή, νὰ καταργήσουμε τὰ πλαστικὰ καλαμάκια στὸν φραπέ, ἰσότητα, κατανόηση, ἐνσωμάτωση τῶν μισθοφόρων τοῦ Ιμπραὴμ ἀπὸ τὴν κοινωνία τοῦ Μεσολογγίου κι ὅλα καλά. Βάλε κι ἕναν Σαββόπουλο μὲ τὰ ντρίγκι ντρίγκι του, βάλε καὶ μία χορογραφία αἰσθαντικὴ κι ἀραχνοΰφαντη σὰν αὐτὴ τοῦ 2004 κι εἴμαστε ἐντάξει. Πάει κι αὐτό, πέρασε καὶ πολλὰ φιλιὰ στὸ σπίτι καὶ τοῦ χρόνου νὰ ΜΗΝ μᾶς ξανάρθουν. 

Γιὰ νὰ μὴν τὰ λέμε πολλὰ: καμία Ἐπιτροπὴ δὲν πρόκειται νὰ μᾶς πεῖ πὼς θὰ νιώσουμε ἀπέναντι στὸ θαῦμα τοῦ 1821. Δὲν θὰ περιμένουμε καμία κυρία λεφτοῦ νὰ μᾶς ὑποδείξει πὼς νὰ ἀντιμετωπίζουμε τὴν ὑπόθεση τῆς Ἐλευθερίας καὶ τοῦ ἀδιάκοπου καὶ ἀνειρήνευτου πολέμου ἐναντίον τοῦ προαιώνιου ἐχθροῦ, τῆς Τουρκίας. Νὰ μὴν ἀφήσουμε τὰ ὅσια τῶν ὁσίων στὰ χέρια ἐπιτροπῶν. 

Εἶναι ὑπόθεση ὅλων τὸ 1821.


Δεν υπάρχουν σχόλια: