Παρασκευή, Δεκεμβρίου 14, 2012

Πόθεν έσχες τον άμπακο;

Ηθικό δίδαγμα από τις περιουσιακές καταστάσεις των βουλευτών: κάλλιο νέος υγιής και πλούσιος παρά φτωχός, γέρος κι άρρωστος.

Να σου δίνω συμβουλές υπευθυνότητας, εγκράτειας, υπομονής και λιτότητας εν μέσω κρίσης ενώ είμαι πιο μπρούκλης από τους μπρούκληδες; Έτσι το κάνω κι εγώ ρε σεμί-ντερβίση! Δώσε μου τάλαρα να σε δώσω οδηγίες. Φίσκαρέ με τον πλούτο του Μίδα να σου κάνω εγώ κηρύγματα για την φτώχεια που να σου σηκωθεί η τρίχα κάγκελο από τη συγκίνηση. Και φαλακρός να είσαι, όλο και κάπου θα σου έχουν απομείνει (τρίχες) για να σου σηκωθούν.
Να 'χω μερικές ντουζίνες ακίνητα διασπαρμένα στην επικράτεια και μερικά να τα έχω λησμονήσει. Να είναι τόσο βαρύ το μπρελόκ με τα κλειδιά από τις εξώπορτες που να μου τρυπούν οι τσέπες ανά βδομάδα. Να 'χω καταθέσεις σε γρόσια, εσκούδα, λίρες Αγγλίας, λίρες χρυσές, φλουριά, ριάλια, γουάν, γεν, δολάρια, πέσος, μνες και αρχαίες δραχμές. Μετοχές και ομόλογα. Αμοιβαία κεφάλαια και συλλογές τέχνης. Πλεούμενα, πατούμενα, κοσμήματα, τούλια και γιρλάντες από τα παλάτια των Λουδοβίκων. Γραμματόσημα του 18ου αιώνα, αγάλματα, αμφορείς, ληκύθους, χρυσά δόντια της βασιλίσσης Βικτωρίας και αεροσκάφη, ελικόπτερα, αλόγατα και κοπάδια αμέτρητα να βοσκάνε αμέριμνα στα αγροτεμάχιά μου. 

Περνάμε μπέικα

 Με την τσέπη και το στομάχι γεμάτο, μπορώ να ποντάρω άνετα στα αδειανά κεφάλια των ψηφοφόρων μου που ψήνονται με τις κούφιες υποσχέσεις. Με τις οφσόρ μου μυστικές όσο τα κρίματά μου δύναμαι να νουθετώ τον ταλαίπωρο μπατίρη να κάνει υπομονή μέχρι να βγάλει ο ήλιος κέρατα, να εξορύξουμε τα πετρέλαια από το Αιγαίο και ο εμίρης της Βουλής να λυπηθεί τον κακομοίρη που πληρώνει αγόγγυστά τα κερατόσημα του Βενιζέλου. Παιχνιδάκι να σε δουλεύω ψιλό γαζί ξηλωμένε φορολογούμενε.
Τα παιδιά σου, αν λιποθυμούν από την πείνα, αυτά φταίνε – καθώς κι εσύ. Εγώ για να είμαι βέβαιος ότι δεν θα την πατήσουν τα στέλνω στα πανεπιστήμια του εξωτερικού που οι εστίες τους σερβίρουν μπαμπάτσικες μερίδες με μπέικα, λαρδιά, χάμπουργκερ, ξυνολάχανα και μακαρονάδες με μπόλικο τυρί και κιμάδες να χορτάσουν κοπάδια με αλιγάτορες. Πες μου το πρόβλημά σου συνέλληνα να σου βρω τη λύση. Δανεικά μην μου ζητήσεις γιατί αυτά μας φέραν μέχρι εδώ, τόσο χαμηλά στου κακού την σκάλα. Μόνο φρόντισε να δουλεύεις όσο πρέπει (αν βρεις δουλειά) και να πληρώνεις τακτικά. Αυτά μονάχα σου ζητώ.

Δημοσιεύτηκε στην "δημοκρατία" 12-12-2012

1 σχόλιο:

Στράτος είπε...

Ωραίος.

Αλλά φίλες και φίλοι, όσο και να γράφονται πύρινα κείμενα και άρθρα σε μπλόγκ και εφημερίδες, αν δεν αποφασίσει ο κόσμος να σηκώσει τον κώλο του επιτέλους από καναπέδες, πολυθρόνες και καρέκλες, δεν πρόκειται να γίνει απολύτως τίποτα.
Πραγματικά αναρωτιέμαι ποιο να είναι το θεϊκό σημάδι που περιμένουμε.

Πάντα φιλικά.