Τρίτη, Σεπτεμβρίου 25, 2007

Από το «Γιώργο, άλλαξέ τα όλα» σε «όλοι, αλλάξτε τον Γιώργο»!


Τα μετεκλογικά ΜΜΕ είναι εξόχως διδακτικά. Σαν τον μύθο του Ελληνορωμαίου Ιανού, του προστάτη κάθε θύρας, πύλης, εισόδου και εξόδου.
Τα ΜΜΕ είναι φορείς αλλαγής. Πρωτίστως αλλάζει η γραμμή τους κι έπειτα όλα τα άλλα. Όπως και η όψη του διπρόσωπου ή τετραπρόσωπου Ιανού...
Παραθέτω μερικά παραδείγματα μιντιο-διπροσωπίας, τα οποία αφορούν στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης:
Πριν τις εκλογές κόντευαν να με πείσουν ότι η ζωή είναι σχεδόν αδύνατη (ίσως και μάταιη) αν δεν γίνει πρωθυπουργός ο Γιώργος Παπανδρέου.
Μόλις καταμετρήθηκαν οι ψήφοι, τα ίδια ΜΜΕ προσπαθούν να με πείσουν ότι η ζωή είναι σχεδόν αδύνατη (ίσως και μάταιη) για τον Γιώργο Παπανδρέου!
Πριν την 16η Σεπτεμβρίου παρουσίαζαν τον νυν πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ ως τον καταλληλότερο για πρωθυπουργό και τώρα μας σφυροκοπούν με αναλύσεις που κατατείνουν στο ότι είναι ο ακαταλληλότερος για αρχηγός του ΠΑΣΟΚ.
Μέχρι τις εκλογές, το ζήτημα του «καταλληλότερου» αποτελούσε αφορμή για ειρωνείες και αμφισβητήσεις των εταιρειών δημοσκοπήσεων από τις μετρήσεις των οποίων προέκυπτε υπεροχή Καραμανλή.
Μετεκλογικά, τα ΜΜΕ αξιοποιώντας τις ίδιες εταιρείες δημοσκοπήσεων ειρωνεύονται και αμφισβητούν όποιον δεν αποδέχεται τις μετρήσεις τους που βγάζουν Βενιζέλο.
Ώσπου να ανοίξουν οι κάλπες, το ΠΑΣΟΚ ήταν μια ανανεωτική δύναμη, ενωμένη σαν μια γροθιά.
Ανακοινοθέντος του αποτελέσματος, η ενωμένη γροθιά κατευθύνθηκε στο πρόσωπο του κόμματος με στόχο την ανανέωση – που δεν έγινε ποτέ!
Στην προεκλογική περίοδο βαρεθήκαμε ν’ ακούμε και να διαβάζουμε ότι «δεν έχουν σημασία τα πρόσωπα αλλά οι πολιτικές».
Τελικά ενημερωθήκαμε ότι τα συγκεκριμένα πρόσωπα αποτέλεσαν ανασχετικό παράγοντα για τις περιπόθητες αλλαγές.
Τους μήνες που προηγήθηκαν της εκλογικής διαδικασίας, όσοι δίναμε βάση στα γραφόμενα και μεταδιδόμενα, σχηματίσαμε την εντύπωση ότι ο Γιώργος Παπανδρέου θα τερμάτιζε την ηγεμονία Καραμανλή.
Από την Κυριακή το βράδυ «αποκαλύπτεται» ότι ο Γιώργος Παπανδρέου διαιώνισε την ηγεμονία Καραμανλή.
Τελευταίο, αλλά όχι έσχατο σε σημασία είναι το περίφημο «Γιώργο, άλλαξέ τα όλα», το οποίο μετεξελίχθηκε σε «όλοι, αλλάξτε τον Γιώργο».
Sic transit gloria mundi…

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δεν υπάρχουν ιδεολόγοι εκδότες.

Ανώνυμος είπε...

Τελικά μήπως μας κυβερνούν τα media;

Aggelos Spyrou είπε...

Μήπως στους στραβούς βασιλεύει ο μονόφθαλμος;

Παναγιώτης Λιάκος είπε...

Άγγελε, «αστερία» και ανώνυμε μήπως τους ηλιθίους τους χειραγωγούν οι καπάτσοι;