Τετάρτη, Οκτωβρίου 28, 2020

Ἡ πρέπουσα τιμὴ στοὺς ἥρωες

Πὼς νὰ ξεχρεώσεις πράξη ἀνεκτίμητη; Μόνο ἐπαναλαμβάνοντὰς την ὅταν ἔρθει ὁ καιρός.


Λέμε πολλά, ἀκοῦμε λίγα, πράττουμε σχεδὸν τίποτα. Αὐτὸ νὰ μὴν εἴχαμε κι ὅλα καλύτερα θὰ ἦταν. Στις ἐθνικὲς ἐπετείους ἔχουμε τὴν κακὴ συνήθεια νὰ κοιτᾶμε πρὸς τὰ ἔξω ἀντὶ νὰ στρέψουμε λίγο τὸ βλέμμα πρὸς τὰ μέσα. Τὶ εἶναι γιὰ ἐμᾶς ἡ Ἐλευθερία; Ποῖο δικὸ μας ἀγαθό, ἄνεση, συναίσθημα ἤ ὁτιδήποτε ἄλλο θὰ μπορούσαμε νὰ δώσουμε ὡς ἀντίτιμο γιὰ νὰ τὴν ἀποκτήσουμε; Τὶ συμβολίζουν στὴ δικὴ μας συνείδηση τὰ πρόσωπα καὶ οἱ καταστάσεις ποὺ ἀπειλοῦν νὰ μᾶς στερήσουν τὴν Ἐλευθερία; Ἄν, λοιπόν, γιὰ ἐμᾶς ἡ Ἐλευθερία εἶναι μὴ ἀνταλλάξιμο ἀγαθό, πὼς μποροῦμε καὶ πὼς πρέπει νὰ διαμηνύσουμε πρὸς πάσα κατεύθυνση ὅτι δὲν τὴν παζαρεύουμε;

Αὐτὲς εἶναι οἱ μικρὲς μὰ βασικές, πολὺ βασικὲς ἐρωτήσεις ποὺ μποροῦμε νὰ ἀπευθύνουμε στὸν ἑαυτὸ μας στὴν προσπάθεια νὰ συντονιστοῦμε μὲ τὸ θαῦμα ποὺ ἔπλασε ὁ λαὸς μας μὲ τὴν ἄξια καθοδήγηση τῶν ἐπικεφαλῆς ἀξιωματικῶν τοῦ στρατεύματος, τοῦ Μεταξᾶ καὶ τοῦ

Δευτέρα, Οκτωβρίου 26, 2020

Ποίημα γιὰ Κούλη ασφυκτικούλη

Ἡ Μοῦσα ἀρνεῖται νὰ φορέσει μάσκα γιατὶ δὲν τῆς πάει, ὡς ἐλεύθερη κόρη τοῦ Διὸς ποὺ εἶναι. Γι’ αὐτὸ ὑπαγόρευσε στιχοπλοκή.


 Ὁρίστηκες δερβέναγας σὲ ὅλων μᾶς τὴ μύτη

Ἐσὺ ποὺ θὲς νὰ κυβερνᾶς μὲ πρότυπα Σημίτη…

Κούλη, ω Κούλη δύσπνοια ποὺ μοῦ φέρνεις

Σε ψήφισαν κορόιδα καὶ τὸν ἀέρα παίρνεις

Κούλη, Κούλη, Κυριακούλη ασφυκτικούλη

Κάμποσοι σὲ στηρίξανε μὰ θὰ σὲ βρίζουν οὗλοι.


«Ἀπὸ τὸν Τσίπρα πιὸ ‘παλτό’ δὲν πρόκειται νὰ εἶναι»

λέγαν οἱ ψηφοφόροι σου πρὶν ἔρθουν ἄι ὀδύναι

«θὰ ἀκυρώσει τῶν Πρεσπῶν τὴν εθνοπροδοσία»

καὶ θὰ νικήσει τὰ θεριὰ τοῦ Νάτο καὶ τῆς Σία

Ἔπεισες βρὲ τοὺς ἀφελεῖς θὰ σκίσεις συμφωνία

Τώρα τὴν λὲς «ἱστορικὴ» καὶ θὰ τὴν πεις καὶ...

Δευτέρα, Οκτωβρίου 19, 2020

Θάνος Τζήμερος: Οι Έλληνες της Μικράς Ασίας είχαν επιμειξίες και με μογγολικό αίμα

 Ο γνωστός πολιτευτής επικαλέστηκε επικαλέστηκε ως πηγή του την… φίλη του την Άννα, η οποία πήγε σε οδοντίατρο και ο οδοντίατρός της προέβη στην… αποκάλυψη ελέγχοντας την οδοντοστοιχία της!

Ο Θάνος Τζήμερος είναι πρόεδρος του κόμματος «δημιουργία, ξανά!». Σε εμφάνισή του στη διαδικτυακή εκπομπή Right2theBone, που παρουσιάζουν οι κκ Παναγιώτης Δούμας και Ραφαήλ Καλυβιώτης του Δικτύου Ελλήνων Συντηρητικών ο κ. Τζήμερος δήλωσε ότι οι Έλληνες της Μικράς Ασίας είχαν επιμειξίες και με μογγολικό αίμα!

Σε σχετική με το θέμα ερώτηση του δημοσιογράφου Παναγιώτη Λιάκου, ο οποίος του ζήτησε να πει την πηγή του για να αποδείξει τον σχετικό ισχυρισμό του ο κ. Τζήμερος επικαλέστηκε ως πηγή του την… φίλη του την Άννα (της οποίας δεν αποκάλυψε το επίθετο).  Η φίλη του η Άννα, σύμφωνα με την αφήγηση του Θάνου Τζήμερου, πήγε σε οδοντίατρο και ο οδοντίατρός της... προέβη στην

Τετάρτη, Οκτωβρίου 14, 2020

CIA: Η «μαμά» της Μοντέρνας Τέχνης


Εξερευνώντας την τρύπια κάλτσα, που είναι στην πραγματικότητα η μοντέρνα τέχνη, αξίζει να διαβάσετε το μνημειώδες άρθρο της εφημερίδας «Independent»* για το πώς η CIA «γέννησε» το καλλιτεχνικό κίνημα που θαυμάζει σχεδόν σύσσωμη η «ελίτ» της χώρας μας.

«Επί δεκαετίες στους κύκλους της τέχνης ήταν είτε φήμη είτε αστείο, αλλά τώρα επιβεβαιώνεται ως γεγονός. Η CIA χρησιμοποίησε την αμερικανική σύγχρονη τέχνη -συμπεριλαμβανομένων των έργων τέτοιων καλλιτεχνών, όπως ο Τζάκσον Πόλοκ, ο Ρόμπερτ Μάδεργουελ, ο Βίλεμ ντε Κούνινγκ και ο Μαρκ Ρόθκο- ως όπλο στον Ψυχρό Πόλεμο. Η CIA έδρασε σαν… αναγεννησιακός πρίγκιπας· με τη διαφορά ότι το έκανε κρυφά. Ενίσχυσε και προώθησε την αμερικανική αφηρημένη εξπρεσιονιστική ζωγραφική σε όλο τον κόσμο περισσότερο από 20 χρόνια. Αυτή ήταν μια περίοδος στη δεκαετία του 1950 και τη δεκαετία του 1960, όταν η μεγάλη πλειονότητα των Αμερικανών αντιπαθούσε ή ακόμα και περιφρονούσε τη σύγχρονη τέχνη. Ο πρόεδρος Τρούμαν συνόψισε τη λαϊκή άποψη όταν είπε “αν αυτή είναι τέχνη, τότε εγώ είμαι Χόττεντοτ”**. Όσο για τους ίδιους τους καλλιτέχνες, πολλοί από αυτούς ήταν

Τρίτη, Οκτωβρίου 13, 2020

Κυριάκο, κοίτα μία καρέκλα!


Ἡ φωτὸγραφία δὲν εἶναι μοντάζ! Ὁ Κυριάκος Μητσοτάκης… θαυμάζει ἕνα ἔργο τέχνης ποὺ στοὺς «ἀμύητους» θυμίζει καρέκλα καφενείου.

Σὲ αὐτὴ τὴ φωτογραφία ποὺ ἐλήφθη ἀπὸ τὴν ἐπίσκεψη τοῦ Κυριάκου Μητσοτάκη στὸ Μουσεῖο Σύγχρονης Τέχνης συμπυκνώνεται τὸ ἑλληνικὸ πρόβλημα. Ὁ πρωθυπουργὸς κοιτάζει προσεκτικὰ μία διαλυμένη ψάθινη καρέκλα καὶ ὁ κύριος δίπλα του, τοῦ ἐξηγεῖ τὶ ἀκριβῶς βλέπει! Ἀπὸ κοντὰ ἡ ὑπουργὸς Πολιτισμοῦ Λίνα Μενδώνη καὶ ἡ ὑφυπουργὸς Ἐργασίας Δόμνα Μιχαηλίδου.

Ἐμεῖς οἱ ἀφελεῖς βλέποντας τὴ ρημαδιασμένη καρέκλα θὰ νομίζαμε ὅτι τὴν πέταξε τὸ καφενεῖο τῆς γειτονιᾶς ἐπειδὴ ἔσπασε ὅταν ἔκατσε πάνω τῆς ὁ κὺρ Μῆτσος, ποὺ χώρισε μὲ τὴ γυναῖκα του καὶ τρώει μόνο ἀπέξω καὶ πῆρε βάρος ὁ κακομοίρης… Ὅμως, δὲν φταίει ὁ κὺρ Μῆτσος. Εἶναι ἔργο τέχνης ἡ καρέκλα, μοντέρνας τέχνης γάρ!

Ἐξερευνώντας τὴν τρύπια κάλτσα, ποὺ εἶναι στὴν πραγματικότητα ἡ μοντέρνα τέχνη, ἀξίζει νὰ διαβάσετε τὸ μνημειῶδες ἄρθρο τῆς ἐφημερίδας «Independent»* γιὰ τὸ πὼς ἡ CIA «γέννησε» το

Δευτέρα, Οκτωβρίου 12, 2020

Μὴν κοιτάζετε τὴν Ἄβυσσο


Ὅποιος παλεύει μὲ τέρατα, πρέπει νὰ προσέξει νὰ μὴ γίνει τέρας. Κι ὅταν κοιτᾶς πολλὴ ὥρα μέσα σὲ μία ἄβυσσο, κοιτάει καὶ ἡ ἄβυσσος μέσα σὲ σένα». Φρειδερίκου Νίτσε, «Πέρα ἀπὸ τὸ καλὸ καὶ τὸ κακό. Πρελούδιο σὲ μία φιλοσοφία τοῦ μέλλοντος», σελ. 75, ἐκδόσεις Νησῖδες.

Ἡ σκέψη τοῦ Νίτσε σὲ αὐτὸν τὸν ἀφορισμὸ στηρίζεται στὴν ἀνθρώπινη ἐμπειρία ἀλλὰ καὶ στὸν φυσικὸ νόμο: μὲ ὅ,τι συντονιζόμαστε σὲ αὐτὸ τείνουμε νὰ ὁμοιάσουμε, αὐτὸ μᾶς καθορίζει. Ἡ ἐνασχόληση μὲ τὰ τέρατα, προφανῶς, σμιλεύει τὸν ἐσωτερικὸ καὶ ἐξωτερικὸ κόσμο μᾶς κατ’ εἰκόνα καὶ καθ’ ὁμοίωση τῶν τεράτων.

Ὑπάρχει καὶ ἡ ἄβυσσος. Πάντοτε ἀνταποδίδει τὸ βλέμμα ποὺ τῆς ρίχνουμε. Εἶναι ἕνα ἄπειρο πεδίο ποὺ ἀπορροφᾶ πάσα ἐκλυόμενη ἐνέργεια ποὺ  κατευθύνεται πρὸς αὐτὸ καὶ τὴν ἐπιστρέφει ἰσόποση, ἀλλὰ μὲ ἀντεστραμμένη πολικότητα. Τῆς δίνεις θετικό, σοῦ τὸ ἐπιστρέφει ἀρνητικό.

Ἡ ἄβυσσος εἶναι τὸ κατοπτρικὸ εἴδωλο τῶν δυνατοτήτων καὶ τῶν ἀδυναμιῶν μας. Των ἀρετῶν καὶ τῶν πτώσεὼν μας. Της χαμέρπειας καὶ τῶν ὑπερβάσεὼν μας. Τα ἐργαλεῖα τῆς ἀβύσσου οὐδέποτε σταματοῦν νὰ παράγονται καὶ νὰ ἐξελίσσονται. Στις ἡμέρες μας ἔχουν πολλαπλασιαστεῖ καὶ ἰσχυροποιηθεῖ. Ἡ ἐμβέλειὰ τους ἔχει ξεπεράσει κάθε προσδοκώμενο ὅριο καὶ σύνορο.

Ὡστόσο, ἡ κεντρικὴ τους στόχευση εἶναι ἡ ἴδια: ἡ ἀποξήρανση τῶν ἀνθρώπων ἀπὸ χρόνο, ἰσχὺ καὶ ψυχικὸ δυναμικό. Ἐργαλεῖο τῆς ἀβύσσου, γιὰ παράδειγμα, εἶναι ἡ τηλεόραση, ποὺ μαγνητίζει τὰ μάτια, ποὺ πολιορκεῖ τὶς συνειδήσεις τῶν ἀποχαυνωμένων ἀνθρώπων, οἱ ὁποῖοι ἔριξαν ἐθελουσίως τὶς πύλες τῶν συνειδήσεὼν τους ἀνοίγοντας τὰ μάτια καὶ κοιτάζοντας μὲ τὶς ὧρες προγράμματα πού… αποπρογραμματίζουν τὸν λογισμὸ ἀπὸ καθετὶ ὑψηλό, ἀληθὲς καὶ δημιουργικό. Οἱ ψηφιακὲς χωματερὲς τῆς τηλεόρασης μολύνουν τὴ νοόσφαιρα μὲ ψέματα, κλισέ, κοάσματα ὑπεράσπισης χυδαίων συμφερόντων καὶ ρουφοῦν ἀδιάκοπα χρόνο καὶ οὐσία ἀπὸ τὰ ἀποκαμωμένα θύματὰ τους. Τελειώνει ὁ βίος καὶ ὁ θνητὸς διαπιστώνει ὅτι τὸ μόνο ἀποτύπωμα ποὺ ἄφησὲ στὸν κτιστὸ κόσμο ἦταν τὸ ἀνάγλυφὸ του, ἕνα θλιβερὸ βαθούλωμα πάνω στὸν

Κυριακή, Οκτωβρίου 11, 2020

Γκαντεμιά, διαδηλωτές, κορωνοϊός

Η επιστήμη απεφάνθη για τον κορωνοϊό: Ας μη γρουσουζεύουμε τις πολιτικές συγκεντρώσεις


Πάντοτε υπήρχε η υποψία, αλλά τώρα αποτελεί βεβαιότητα. Η μετάδοση κορωνοϊού ευνοείται εάν γρουσουζεύουμε τις διαδηλώσεις της Αριστεράς. Αυτό δεν το λέγομεν ούτε το γράφομεν ημείς, βεβαίως βεβαίως, αλλά οι ειδικοί. Τουλάχιστον αυτό συμπεραίνομεν εκ της σημαντικής τηλεοπτικής παρεμβάσεως που έκανε από τον δίαυλο MEGA ο καθηγητής Μικροβιολογίας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής Αλκιβιάδης Βατόπουλος. Αφού αιφνιδίασε πάντας χαρακτηρίζοντας την πορεία της πανδημίας του κορωνοϊού στην Ελλάδα «εξαιρετικά ρευστή» (αιφνιδιαστήκαμε διότι το είχαμε για σιγουράκι ότι όλα θα πάνε καλά, αφού έχουμε Χαρδαλιά και λοιμωξιολόγους), συνέχισε: «Έχουμε δύο Ελλάδες: την πρωινή, που