Κυριακή, Μαρτίου 28, 2021

ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΕΡΚΟΡΙΟ ΤΗΣ ΕΥΠ



τοῦ Γιάννη Παναγιωτακόπουλου

24 Μαρτίου 2021, πρωί.

Κτυπάει τό κουδούνι τοῦ διαμερίσματός μου…

-«Ποιός εἶναι»; Ρωτάω.

-«Ὁ κύριος Παναγιωτακόπουλος»; Ἀκούγεται ἀπό τό θυροτηλέφωνο μία φωνή.

-«Μάλιστα», ἀπαντάω.

-«Εἴμαστε ἀπό τό ἀστυνομικό τμῆμα. Ἔχουμε νά σᾶς ἐπιδώσουμε μία ἀπόφαση τοῦ Διευθυντή τῆς Διεύθυνσης Ἀστυνομίας Ἀθηνῶν».

-«Οκ, κατεβαίνω»…

Πῆγα στήν εἴσοδο τῆς πολυκατοικίας, ὅπου μέ περίμενε ἕνας νεαρός ἀστυνομικός. Πιό πίσω, στό περιπολικό, ἄλλος ἕνας συνάδελφός του. Δυό-τρεῖς γείτονες, παρακολουθοῦσαν τήν σκηνή μέ περιέργεια. Ὁ νεαρός εὐγενικός, μοῦ ἐπέδωσε τήν ἀπόφαση τοῦ Διευθυντή τῆς ΓΑΔΑ, περί τῆς ἀπαγόρευσης τῆς ἐκδήλωσης τοῦ Συντονιστικοῦ Φορέων ’21, πού εἶχε προγραμματιστεῖ γιά την 25η Μαρτίου τό μεσημέρι, στό ἄγαλμα τοῦ Μακρυγιάννη, στήν Ἀκρόπολη. Ἀφοῦ ὑπέγραψα καί τόν

Τετάρτη, Μαρτίου 24, 2021

Βιωματικός και νομικός πατριωτισμός


Αριστερά: Ο Διονύσιος Σολωμός. Δεξιά: Η πρώτη ελληνική έκδοση του Ύμνου Εις την Ελευθερίαν έγινε το 1825 στο Μεσολόγγι. 


Ὀλιγόστευαν οἱ σκύλοι,

καὶ «Ἀλλά», ἐφώναζαν, «Ἀλλά»,

καὶ τῶν Χριστιανῶν τὰ χείλη

«φωτιά», ἐφώναζαν, «φωτιά».

Λιονταρόψυχα, ἐκτυπιοῦντο,

πάντα ἐφώναζαν «φωτιά»,

καὶ οἱ μιαροὶ κατασκορπιοῦντο,

πάντα σκούζοντας «Ἀλλά».

Η 68η και η 69η στροφή από το ποίημα «Ύμνος εις την Ελευθερίαν» του Διονυσίου Σολωμού.


Ο Εθνικός Ύμνος της Ελλάδος και της Κύπρου είναι οι δυο πρώτες στροφές από τον Ύμνο εις την Ελευθερίαν του Διονυσίου Σολωμού. Αυτό το ποίημα των 158 στροφών και των 632 στίχων έχει αναλυθεί όσο λίγα από τη φιλολογική κοινότητα της χώρας και ολόκληρου του Ελληνισμού. 

Οι απόπειρες αποκωδικοποίησης των κρυφών και φανερών μηνυμάτων αυτής της επικής σύνθεσης δεν πρόκειται ποτέ να ερμηνεύσουν τον ιδιαίτερο κραδασμό, το ρίγος που προκαλεί στις καρδιές των Ελλήνων, αυτόματα, με το άκουσμα λίγων λέξεων από την στιχοπλοκή. 

Αρκεί να ηχήσουν λίγες νότες από τη μελοποίηση του Μάντζαρου μαζί με την εσωτερική απαγγελία, την ανάμνηση των λέξεων που έδεσε η μαγεία της σολωμικής πένας… Τότε, κάθε οντότητα που γαλουχήθηκε με τους μύθους, τους θρύλους της ελληνικής φυλής και ζυμώθηκε η συνείδησή του με τα δάκρυα, το αίμα, τους ψιθύρους, τα νανουρίσματα, τους θρήνους, τις πολεμικές ιαχές και τις αγωνίες του Γένους μας θα βιώσει κάτι πρωτόγνωρο: το ερωτικό σκίρτημα προς την ύψιστη αξία της Ελευθερίας. Με τον εθνικό ύμνο αναπολείς μάχες εγγεγραμμένες στο αίμα σου, τις οποίες χάραξε ανεξίτηλα η προγονική μνήμη. Δεν μαθαίνεις αλλά γνωρίζεις. Δεν καταλαβαίνεις αλλά νιώθεις. Αυτό το αλλόκοτο αίσθημα το ‘χει

Μὴν χάσετε τὴν εἰδική, ἐπετειακὴ ἔκδοση τῆς «δημοκρατίας»


Ἀναμφίβολα σήμερα κυκλοφόρησε τὸ ὡραιότερο φύλλο τῆς ἐφημερίδας «δημοκρατία» μέχρι σήμερα. Εἶναι μονοθεματικὸ γιὰ τὸ 1821! 

Ἀπὸ εἰδησεογραφία ἔχει μόνο 1 (ολογράφως, μία) σελίδα. Εἶναι συλλεκτικό. Πάρτε τὸ καὶ κρατῆστε τὸ ἀρχεῖο.



Τρίτη, Μαρτίου 23, 2021

Ἡ παντιέρα τοῦ συστήματος

Ἡ σημαία τῆς ὁμηγύρεως ποὺ ἐξουσιάζει τὴ χώρα εἶναι αὐτὴ ποὺ βλέπουμε στὴ φωτογραφία νὰ προβάλλεται πάνω στὴ Βουλή.

Κάποιοι παράλλαξαν ζωγραφικὸ πίνακα* καὶ ἄλλαξαν τὴ σημαία τοῦ Ἀγῶνα τοῦ 1821 μὲ ἐκείνη τῆς ὁμοφυλοφιλίας (ὑπάρχει καὶ τέτοια). Ὁρισμένοι βουλευτὲς καμώνονται ὅτι δυσαρεστήθηκαν. Κακῶς!

Ἡ σημαία τῶν ἐμφανιζομένων ὡς ἐκπροσώπων τῶν ὁμοφυλοφίλων, τῶν τραβεστί, τῶν 62 φύλων καὶ τῶν συναφῶν συλλογικοτήτων εἶναι ἡ ἀνεπίσημη, ἀλλὰ ἀληθὴς σημαία ἑνὸς ἀριστοτεχνικὰ δομημένου συστήματος, ποὺ καθιστὰ τοὺς κυβερνῶντες πλουσιότερους καὶ τὸν λαὸ πάμπτωχο, βαίνοντα πρὸς ἐξανδραποδισμό.

Αὐτὴ τὴ σημαία τὴν ἀγαποῦν στὴ Βουλή, μιλᾶ στὴν καρδιὰ τους, ἐκφράζει τὶς προτιμήσεις, τὰ βιώματα καὶ τὶς ἐπιδιώξεις τους. Αὐτὸ δὲν εἶναι ἀβάσιμος ἰσχυρισμός, ἀλλὰ συμπέρασμα, τὸ ὁποῖο συνάγεται ἀπὸ τὶς πράξεις τῶν πολιτικῶν του… συρμοῦ. Στη μεγάλη φωτογραφία βλέπετε τὸ κτίριο τῆς Βουλῆς, ποὺ

Δευτέρα, Μαρτίου 22, 2021

Η ακύρωση του Αγώνα

Ειρωνικό δεν είναι; Δύο αιώνες συμπληρώνονται μετά τον Μεγάλο Ξεσηκωμό του Γένους εναντίον των Τούρκων και η Ελευθερία, που μας έχει αφαιρεθεί (από ελληνόφωνους μάλιστα), είναι περισσότερη απ’ όση λάβαμε εμείς από τους Τούρκους με το σπαθί μας.

➤ Ενα από τα πιο «σκαστά» παραδείγματα: Βλέπεις στον δρόμο να κυκλοφορεί άνθρωπος με τον σκύλο του και ο σκύλος έχει το στόμα ελεύθερο ενώ ο άνθρωπος φοράει φίμωτρο!

➤ Η κυβέρνηση έχει μπει τόσο πολύ στα πράγματά μας, ώστε έχει τοποθετήσει φράγμα ακριβώς μπροστά από τη μύτη μας! Και απαγορεύει την κυκλοφορία το

Τρίτη, Μαρτίου 16, 2021

Ὁ διὰ τὸν Χριστὸν «σαλός»

 

Ὅποιος  πιστεύει στὸν Θεὸ φαντάζει τρελὸς στοὺς «λογικούς», ποῦ χαρίζουν τὴν χώρα τοὺς σὲ διεφθαρμένους ἀπίστους καὶ ἰσλαμιστὲς ἐποίκους.

Πρόσφατα ἔγινε κάτι ποὺ προσβάλλει κάθε ἐχέφρονα Ἕλληνα ἀλλὰ καὶ ὅλους ὅσοι μοιράζονται κοινὴ ἀντίληψη γιὰ τὴν ἔννοια τοῦ ἀνθρωπισμοῦ καὶ τοῦ σεβασμοῦ πρὸς τὸν ἄλλον. Μία ἀγέλη ἀφιονισμένων δικαιωματιστών, ποὺ διαδήλωναν ἐπειδὴ ἀγωνιοῦσαν μὴν τυχὸν καὶ πεθάνει ἀπὸ πείνα ὁ Δημήτρης Κουφοντίνας ἐντόπισαν χριστιανὸ δικυκλιστὴ καὶ τοῦ ἐπιτέθηκαν. Τὸν χλεύασαν, τὸν ἔβρισαν, τὸν τραμπούκισαν, βλασφήμησαν τὰ θεία, τσαλαπάτησαν τὶς εἰκόνες ποὺ εἶχε στὸ καλάθι τῆς μηχανῆς του καὶ στὸ τέλος τὶς ἔσκισαν ἀλαλάζοντας ὑστερικά. Ἐκεῖνος, ἔδειχνε πρᾶος, ἄκακος ἀλλὰ

Παρασκευή, Μαρτίου 12, 2021

Γιατὶ ἡ κυβέρνηση μεροληπτεῖ ὑπὲρ τοῦ Κουφοντίνα καὶ ἐναντίον τοῦ Χριστοῦ

Ἡ κυβέρνηση τοῦ Κυριάκου Μητσοτάκη προτιμᾶ τοὺς ὀπαδοὺς τοῦ Κουφοντίνα ἀπὸ τοὺς χριστιανοὺς καὶ τὸ ἀποδεικνύει μὲ τὶς ἀπαγορεύσεις ποὺ ἐπιβάλλει σὲ βάρος τῶν δεύτερων. Δικαιολογώντας τὴ μὴ ἀπαγόρευση τῶν συγκεντρώσεων, ποὺ λειτουργοῦν σὰν γεγονότα υπερμετάδοσης τοῦ κορονοϊοῦ, οἱ ὑπουργοὶ τῆς κυβέρνησης -μὲ πρῶτο τὸν ὑφυπουργὸ Πολιτικῆς Προστασίας καὶ Διαχείρισης Κρίσεων Νῖκο Χαρδαλιά– λένε ὅτι ἰσχύει τὸ συνταγματικὸ δικαίωμα τοῦ συνέρχεσθαι.

Τὸ Σύνταγμα τῆς Ἑλλάδος στὸ ἄρθρο 11 ἀναφέρει γιὰ τὸ δικαίωμα τοῦ συνέρχεσθαι: «1.Oἱ Ἕλληνες ἔχουν τὸ δικαίωμα νὰ συνέρχονται ἥσυχα καὶ χωρὶς ὄπλα. 2. Μόνο στὶς δημόσιες ὑπαίθριες συναθροίσεις μπορεῖ νὰ παρίσταται ἡ Αστυνομία.Oἱ ὑπαίθριες συναθροίσεις μποροῦν νὰ απαγορευτoῦν μὲ

Πέμπτη, Μαρτίου 11, 2021

Δῶρα Μητσοτάκη στοὺς ἐξτρεμιστές


Ἐπὶ Μητσοτάκη τὸ περιθώριο γίνεται προσκήνιο διότι ἐκεῖνος ἔχει ρίξει, ἀπὸ τὴ στιγμὴ ποῦ ξεκίνησε τὴν ἐνασχόλησὴ του μὲ τὴν πολιτική, λευκὴ πετσέτα στὸν ἰδεολογικὸ ἀγῶνα. Πάντα ὑπῆρχαν «μπάχαλα», ἀναρχικοὶ καὶ ποικιλώνυμες ἐξτρεμιστικὲς γκροῦπες στὴν Ἑλλάδα, ἀλλὰ ἀποτελοῦσαν οἰκτρὴ μειονότητα. Ἡ ἐποχὴ Μητσοτάκη, ὅμως, ἀποτελεῖ χρυσὴ εὐκαιρία γιὰ τοὺς ὀπαδοὺς τοῦ κοινωνικοῦ χάους καὶ τῆς συνολικῆς ἀπορρύθμισης νὰ στρατολογήσουν περισσότερα μέλη ἀπὸ ἐκεῖνα ποὺ θὰ μποροῦσαν ποτὲ νὰ φανταστοῦν – ἀκόμα καὶ στὶς τάξεις νῦν καὶ πρώην νοικοκυραίων.

Χαρακτηριστικὸ παράδειγμα τῆς κοινωνικῆς διάλυσης καὶ τῆς πνευματικο-ιδεολογικής σήψης ποὺ πλήττει συνολικὰ τὴ χώρα μας εἶναι αὐτὸ ποὺ παρακολουθήσαμε σὲ ἕνα ἀπὸ τὰ πολλὰ βίντεο, τὰ ὁποία ἦρθαν στὸ φῶς ἀπὸ τὰ ἐπεισόδια στὴ Νέα Σμύρνη. Κάτοικοι τῆς περιοχῆς, ἀρχικά, εἶχαν βγει στὰ

Τρίτη, Μαρτίου 09, 2021

  Και τώρα μια αποκάλυψη! Το απόλυτο μαγικό ξόρκι στις καταθλιπτικές ειδήσεις είναι: «Ε, και;»

Σάββατο, Μαρτίου 06, 2021

Σήμερα στην "δημοκρατία"


Σήμερα η εφημερίδα δημοκρατία ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ με το πρωτοσέλιδό της σε πόσο βαθύ σκοτάδι ανελευθερίας ζούμε και πόσα δικαιώματα μας στερεί η κυβέρνηση, που συμπεριφέρεται σαν αποικιοκρατική δύναμη.

Πέμπτη, Μαρτίου 04, 2021

«Τῆς μετανοίας ἄνοιξόν μοι πύλας Ζωοδότα…»

Ἀρχιμανδρίτου Παύλου Ντανᾶ, Ἱεροκήρυκος

Μέ τή Χάρη τοῦ Θεοῦ εἰσήλθαμε στήν κατανυκτική περίοδο τοῦ Τριωδίου, ἡ ὁποία ἀρχίζει  τήν Κυριακή τοῦ Τελώνου καί τοῦ Φαρισαίου καί λήγει τό Μεγάλο Σάββατο. Οἱ ἱερές ἀκολουθίες, οἱ ὕμνοι, οἱ παραβολές, ἡ τιμή πρός τούς Ἁγίους τῆς Ἐκκλησίας μας, τό Σταυρικό Πάθος καί ἡ Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ, μᾶς ὁδηγοῦν στήν ἐπίγνωση τῆς ἀμέτρητης ἀγάπης τοῦ Θεοῦ, ἀλλά καί τῆς δικῆς μας ἁμαρτωλότητος.

Ἡ παραβολή τοῦ Τελώνου καί τοῦ Φαρισαίου. Ὁ Φαρισαῖος ὁ ὁποῖος ἀνῆκε στήν ὑψηλότερη κοινωνική τάξη τῆς ἐποχῆς του, ὑπέφερε ἀπό τήν ἀλαζονεία, τήν κατάκριση, τήν ἀδικία, τή διεστραμμένη εὐσέβεια καί τόν πλανεμένο φαρισαϊσμό. Ὁ Τελώνης, ἀντίθετα, νιώθει τή μηδαμηνότητά του ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ καί δέν τολμᾶ νά σηκώσει τά μάτια του στόν οὐρανό. Αίσθάνεται καλά τίς ἁμαρτίες του, τήν ταπείνωσή του καί τή ντροπή, πού πρέπει νά νιώθει μπροστά στό Θεό καί ἔλεγε: «Ὁ Θεός ἱλάσθητί μοι τῷ ἁμαρτωλῷ» (Λουκ. 18,13).  

Ὁ ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς μελετώντας τή στάση τοῦ Τελώνη λέει τά ἑξῆς: «Γιατί, ὅμως, χτυπάει  κυρίως τό στῆθος του καί ὄχι  τό κεφάλι του ἤ τά χέρια του; Ἐπειδή ἡ καρδιά βρίσκεται στό στῆθος καί ἡ καρδιά εἶναι ἡ πηγή κάθε ἁμαρτίας καί κάθε ἀρετῆς».

Ἡ Παραβολή τοῦ Ἀσώτου Υἱοῦ. Διδάσκει, ὅτι δέν ὑπάρχει ἁμάρτημα ὅσο μεγάλο κι ἄν εἶναι, πού νά μπορεῖ νά νικήσει τή φιλάνθρωπη γνώμη τοῦ Θεοῦ. Ἀποδεικνύεται, περίτρανα, ὅτι ὁ ἄσωτος υἱός «ἦλθε εἰς ἑαυτόν», πού σημαίνει ὅτι, ὅσο καιρό ζοῦσε στήν ἁμαρτία, ἦταν ἐκτός ἑαυτοῦ, κι ἔτσι εἶναι