«Υπεναντίον γαρ τι τω αγαθώ αεί είναι ανάγκη και τόνδε τον τόπον περιπολεί εξ ανάγκης». Πλάτων, Θεαίτητος, 176a, 6-8.
Εδώ σε θέλω, κάβουρα, να περπατάς στα κάρβουνα και να χορεύεις σάμπα: Πώς ερμηνεύεις την ολική επαναφορά του Τζέφρυ;
Σκεπτόμενοι τις διεργασίες στο εσωτερικό της πράσινης κοιλάδας της καταστροφής (πασοκάρα, δηλαδή), δεν μπορούμε παρά να καταλήξουμε σ’ ένα χρήσιμο συμπέρασμα: οι εξωγήινοι δεν έχουν εμφανιστεί στον πλανήτη φόρα παρτίδα, επειδή δεν θέλουν πολλά νιτερέσα μ' εμάς. Βλέπουν πώς ψηφίζουν οι γήινοι (και ειδικά οι Ελληνες) και κάνουν τη διαδρομή Σελήνη - Σείριος σε
3,5 δευτερόλεπτα. Ακούν δε ότι ο Μινεσοτιανός αστήρ έχει κάθε πρόθεση να καταυγάσει με πηχτό, ανόθευτο ζόφο την πεφιλημένη Ελλάδα και θέλουν να βρίσκονται σε απόσταση ασφαλείας, όταν θα λαμβάνει χώρα τούτη η φρίκη.
Μέχρι εδώ καλά. Το σνομπάρισμα των ουφάτων το ερμηνεύσαμε επαρκώς. Δεν εξηγήσαμε, όμως, γιατί ο ΓΑΠ έχει την τάση να ξανάρχεται και να ξαναδοκιμάζει την πολιτική τύχη του σ’ έναν τόπο τον οποίο κατέστησε πεδίο βολής της τρόικας. Πώς κατορθώνει να κυκλοφορεί ανενόχλητος, να κάνει τον βουλευτοτουρισμό του σ’ όλον τον πλανήτη με τα χρήματα των μπατιρημένων Ελλήνων, να περιγράφει την καταστροφή που εκείνος έφερε αλά μπρατσέτα και να έχει και κάποιους παλαμακιστές να τον επευφημούν; Η απάντηση δίδεται στον πλατωνικό διάλογο «Θεαίτητος» (176a).
Περίπολος κακού
Εκεί, ο Σωκράτης λέει: «Και όμως, ούτε να χαθεί το κακόν είναι δυνατόν, επειδή είναι ανάγκη να υπάρχει πάντοτε μία αντίθεση προς το αγαθό, ούτε πάλι γίνεται να έχη θέση μεταξύ των θεών, αλλά μόνο στην θνητή φύσιν και σε τούτο τον τόπο περιφέρεται εξ ανάγκης. Διά τούτο πρέπει να προσπαθήσουμε να φύγουμε το ταχύτερο από τον κόσμο τούτο προς εκείνον. Φυγή δε είναι το να ομοιάσουμε όσον το περισσότερο με τον θεό. Η ομοίωσή μας συνίσταται στο να γίνουμε δίκαιοι και ευσεβείς διά της γνώσης».
Συγκρατήστε για την κατάσταση του κακού, σύμφωνα με το κείμενο, τη φράση «περιφέρεται εξ ανάγκης». Στο πρωτότυπο κείμενο λέει «τόνδε τον τόπον περιπολεί εξ ανάγκης». Ούτε να τον είχε γνωρίσει τον Γιώργαρο δεν θα τα έλεγε τόσο καλά ο Σωκράτης.
Αμ, η λύση που προτείνει; Να την κοπανήσουμε! Για να γλιτώσουμε από τη λαίλαπα της δυναστείας Παπανδρέου πρέπει να φανούμε αντάξιοι των θεών, όμοιοί τους. Πώς; «Με το να γίνουμε δίκαιοι και ευσεβείς διά της γνώσης». Οπότε, κλείστε τη ρημάδα την τιβί και ανοίξτε κάνα βιβλίο!
Εδώ σε θέλω, κάβουρα, να περπατάς στα κάρβουνα και να χορεύεις σάμπα: Πώς ερμηνεύεις την ολική επαναφορά του Τζέφρυ;
Σκεπτόμενοι τις διεργασίες στο εσωτερικό της πράσινης κοιλάδας της καταστροφής (πασοκάρα, δηλαδή), δεν μπορούμε παρά να καταλήξουμε σ’ ένα χρήσιμο συμπέρασμα: οι εξωγήινοι δεν έχουν εμφανιστεί στον πλανήτη φόρα παρτίδα, επειδή δεν θέλουν πολλά νιτερέσα μ' εμάς. Βλέπουν πώς ψηφίζουν οι γήινοι (και ειδικά οι Ελληνες) και κάνουν τη διαδρομή Σελήνη - Σείριος σε
3,5 δευτερόλεπτα. Ακούν δε ότι ο Μινεσοτιανός αστήρ έχει κάθε πρόθεση να καταυγάσει με πηχτό, ανόθευτο ζόφο την πεφιλημένη Ελλάδα και θέλουν να βρίσκονται σε απόσταση ασφαλείας, όταν θα λαμβάνει χώρα τούτη η φρίκη.
Μέχρι εδώ καλά. Το σνομπάρισμα των ουφάτων το ερμηνεύσαμε επαρκώς. Δεν εξηγήσαμε, όμως, γιατί ο ΓΑΠ έχει την τάση να ξανάρχεται και να ξαναδοκιμάζει την πολιτική τύχη του σ’ έναν τόπο τον οποίο κατέστησε πεδίο βολής της τρόικας. Πώς κατορθώνει να κυκλοφορεί ανενόχλητος, να κάνει τον βουλευτοτουρισμό του σ’ όλον τον πλανήτη με τα χρήματα των μπατιρημένων Ελλήνων, να περιγράφει την καταστροφή που εκείνος έφερε αλά μπρατσέτα και να έχει και κάποιους παλαμακιστές να τον επευφημούν; Η απάντηση δίδεται στον πλατωνικό διάλογο «Θεαίτητος» (176a).
Περίπολος κακού
Εκεί, ο Σωκράτης λέει: «Και όμως, ούτε να χαθεί το κακόν είναι δυνατόν, επειδή είναι ανάγκη να υπάρχει πάντοτε μία αντίθεση προς το αγαθό, ούτε πάλι γίνεται να έχη θέση μεταξύ των θεών, αλλά μόνο στην θνητή φύσιν και σε τούτο τον τόπο περιφέρεται εξ ανάγκης. Διά τούτο πρέπει να προσπαθήσουμε να φύγουμε το ταχύτερο από τον κόσμο τούτο προς εκείνον. Φυγή δε είναι το να ομοιάσουμε όσον το περισσότερο με τον θεό. Η ομοίωσή μας συνίσταται στο να γίνουμε δίκαιοι και ευσεβείς διά της γνώσης».
Συγκρατήστε για την κατάσταση του κακού, σύμφωνα με το κείμενο, τη φράση «περιφέρεται εξ ανάγκης». Στο πρωτότυπο κείμενο λέει «τόνδε τον τόπον περιπολεί εξ ανάγκης». Ούτε να τον είχε γνωρίσει τον Γιώργαρο δεν θα τα έλεγε τόσο καλά ο Σωκράτης.
Αμ, η λύση που προτείνει; Να την κοπανήσουμε! Για να γλιτώσουμε από τη λαίλαπα της δυναστείας Παπανδρέου πρέπει να φανούμε αντάξιοι των θεών, όμοιοί τους. Πώς; «Με το να γίνουμε δίκαιοι και ευσεβείς διά της γνώσης». Οπότε, κλείστε τη ρημάδα την τιβί και ανοίξτε κάνα βιβλίο!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου