Ἡ ἀνθρωπιστική Δύσις καί τό ἑλληνόφωνο καθωσπρεπειστάν ἀπεχθάνονται τήν βία, παρεκτός ἄν στήν οὔγια γράφει Τουρκία. Τότε τούς ἀρέσει!
Μία ἀρχική διαπίστωση: στήν ὑποδοχή Τούρκου ἠθοποιοῦ, ὁ ὁποῖος παίζει σ' ἕνα σελτζουκικό σίριαλ πού τιτλοφορεῖται «καρα-κάτι-τέτοιο», πῆγαν χιλιάδες τσαοῦσες (πού θά 'λέγε κι ὁ ἀσύγκριτος Γιῶργος Μαρῖνος). Καί φώναζαν καί οὔρλιαζαν καί σκλήριζαν ἀκατάληπτα λόγια λατρείας καί θαυμασμοῦ γιά τόν ἀπόγονο τοῦ Ἄλπ Αρσλάν, ὁ ὁποῖος τούς ἔχει κλέψει τίς καρδιές, ἀφοῦ πρῶτα κατέλαβε δικαίωμα παρουσίας στά κρίσιμα τετραγωνικά ἑκατοστά πού καταλαμβάνει στίς οἰκίες ἡ συσκευή τῆς τηλεόρασης. Πρῶτα στήν τιβί κι ὕστερα στή ζωή ὁ πρωταγωνιστής τοῦ «καρά-νταλγκά».
Στην ὑποδοχή τῶν ὀστῶν τῶν 16 ἡρώων πού ἔπεσαν τό 1974 κατά τή διάρκεια τῆς μυστικῆς ἀποστολῆς «Νίκη», ἐνῶ κατευθύνονταν
στή Μεγαλόνησο γιά νά πολεμήσουν τούς Τούρκους εἰσβολεῖς, συμμετεῖχαν οἱ συγγενεῖς τῶν παλικαριῶν, πολιτικοί, κληρικοί καί πολλά στελέχη τῶν Ἐνόπλων Δυνάμεων. Περιττό νά σημειωθεῖ ὅτι ὁ χῶρος καί ὁ χρόνος ποῦ δόθηκαν ἀπό τά ΜΜΕ γιά τήν πάνδημο ὑποδοχή τοῦ ὑποκριτοῦ τῆς «καρά-καψούρικης» σειράς ἦταν πολλαπλάσιος σέ σχέση μέ τόν ἐπαναπατρισμό τῶν ὀστῶν τῶν παιδιῶν τῆς Ἑλλάδας πού ἔπεσαν στό καθῆκον ὑπερασπιζόμενοι βωμούς καί ἑστίες καί θῆκες προγόνων.
Ἡ εἰρωνεία τοῦ πράγματος εἶναι ὅτι τά δύο γεγονότα δέν ἔγιναν μέ μεγάλη χρονική ἀπόσταση ὥστε νά θεωρεῖται αὐθαίρετος ὁ συσχετισμός τους. Τα ὀστά τῶν Ἑλλήνων πεσόντων ἦρθαν ἀπό τή μαρτυρική Κύπρο στίς 4 Ὀκτωβρίου. Ὁ «καρά-νταγλαράς» ἦρθε μία ἑβδομάδα ἀργότερα. Το θέμα τῆς συμμετοχῆς ἤ μή σέ κάθε ἐκδήλωση καί ὑποδοχή ἅπτεται καί τῆς προσωπικῆς εὐθύνης καί σχετίζεται μέ τήν καλλιέργεια καί τήν εὐαισθησία ἑκάστου, ἀλλά αὐτό δέν ἀπαλλάσσει ἀπό τίς εὐθύνες τούς τά ΜΜΕ, τά ὁποία ὑποτίθεται ὅτι ὀφείλουν νά ἐνημερώνουν τό κοινό καί νά μήν τό ἀφιονίζουν μέ καραγκιοζιλίκια.
Οἱ προτεραιότητες στή θεματολογία, ὁ χρόνος καί ὁ χῶρος πού ἀφιερώνονται στά θέματα εἶναι οὐσία στήν ἐνημέρωση. Καί στίς ἐξεταστικές ποῦ ἔγιναν γιά τά δάνεια τῶν ΜΜΕ οὐδείς ἀσχολήθηκε στά σοβαρά μέ αὐτό τό θέμα. Ὁ χρόνος πού δαπάνησαν σταθμοί καί συγκροτήματα γιά τήν προβολή καί προαγωγή τοῦ τίποτα δέν πρόκειται νά δοθεῖ πίσω. Οὔτε ἕνα δευτερόλεπτο.
Μία ἀρχική διαπίστωση: στήν ὑποδοχή Τούρκου ἠθοποιοῦ, ὁ ὁποῖος παίζει σ' ἕνα σελτζουκικό σίριαλ πού τιτλοφορεῖται «καρα-κάτι-τέτοιο», πῆγαν χιλιάδες τσαοῦσες (πού θά 'λέγε κι ὁ ἀσύγκριτος Γιῶργος Μαρῖνος). Καί φώναζαν καί οὔρλιαζαν καί σκλήριζαν ἀκατάληπτα λόγια λατρείας καί θαυμασμοῦ γιά τόν ἀπόγονο τοῦ Ἄλπ Αρσλάν, ὁ ὁποῖος τούς ἔχει κλέψει τίς καρδιές, ἀφοῦ πρῶτα κατέλαβε δικαίωμα παρουσίας στά κρίσιμα τετραγωνικά ἑκατοστά πού καταλαμβάνει στίς οἰκίες ἡ συσκευή τῆς τηλεόρασης. Πρῶτα στήν τιβί κι ὕστερα στή ζωή ὁ πρωταγωνιστής τοῦ «καρά-νταλγκά».
Στην ὑποδοχή τῶν ὀστῶν τῶν 16 ἡρώων πού ἔπεσαν τό 1974 κατά τή διάρκεια τῆς μυστικῆς ἀποστολῆς «Νίκη», ἐνῶ κατευθύνονταν
στή Μεγαλόνησο γιά νά πολεμήσουν τούς Τούρκους εἰσβολεῖς, συμμετεῖχαν οἱ συγγενεῖς τῶν παλικαριῶν, πολιτικοί, κληρικοί καί πολλά στελέχη τῶν Ἐνόπλων Δυνάμεων. Περιττό νά σημειωθεῖ ὅτι ὁ χῶρος καί ὁ χρόνος ποῦ δόθηκαν ἀπό τά ΜΜΕ γιά τήν πάνδημο ὑποδοχή τοῦ ὑποκριτοῦ τῆς «καρά-καψούρικης» σειράς ἦταν πολλαπλάσιος σέ σχέση μέ τόν ἐπαναπατρισμό τῶν ὀστῶν τῶν παιδιῶν τῆς Ἑλλάδας πού ἔπεσαν στό καθῆκον ὑπερασπιζόμενοι βωμούς καί ἑστίες καί θῆκες προγόνων.
Ἡ εἰρωνεία τοῦ πράγματος εἶναι ὅτι τά δύο γεγονότα δέν ἔγιναν μέ μεγάλη χρονική ἀπόσταση ὥστε νά θεωρεῖται αὐθαίρετος ὁ συσχετισμός τους. Τα ὀστά τῶν Ἑλλήνων πεσόντων ἦρθαν ἀπό τή μαρτυρική Κύπρο στίς 4 Ὀκτωβρίου. Ὁ «καρά-νταγλαράς» ἦρθε μία ἑβδομάδα ἀργότερα. Το θέμα τῆς συμμετοχῆς ἤ μή σέ κάθε ἐκδήλωση καί ὑποδοχή ἅπτεται καί τῆς προσωπικῆς εὐθύνης καί σχετίζεται μέ τήν καλλιέργεια καί τήν εὐαισθησία ἑκάστου, ἀλλά αὐτό δέν ἀπαλλάσσει ἀπό τίς εὐθύνες τούς τά ΜΜΕ, τά ὁποία ὑποτίθεται ὅτι ὀφείλουν νά ἐνημερώνουν τό κοινό καί νά μήν τό ἀφιονίζουν μέ καραγκιοζιλίκια.
Οἱ προτεραιότητες στή θεματολογία, ὁ χρόνος καί ὁ χῶρος πού ἀφιερώνονται στά θέματα εἶναι οὐσία στήν ἐνημέρωση. Καί στίς ἐξεταστικές ποῦ ἔγιναν γιά τά δάνεια τῶν ΜΜΕ οὐδείς ἀσχολήθηκε στά σοβαρά μέ αὐτό τό θέμα. Ὁ χρόνος πού δαπάνησαν σταθμοί καί συγκροτήματα γιά τήν προβολή καί προαγωγή τοῦ τίποτα δέν πρόκειται νά δοθεῖ πίσω. Οὔτε ἕνα δευτερόλεπτο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου