Στην Ἑλλάδα γίνεται κι αὐτό τό παράξενο: Νάνοι προσπαθοῦν νά πετύχουν μέ πέτρες μία ἄφταστη βουνοκορφή τῆς μουσικῆς.
Τά ἀγάλματα ἦταν χρωματισμένα. Αὐτά πού κοιτάζουμε καί θαυμάζουμε στήν ἁγνή λευκότητά τους εἶχαν χρῶμα, ἔντονο, σαφῶς διακριτό. Στό βιβλίο τοῦ Δημήτρη Πλάντζου «Ἑλληνική Τέχνη καί Ἀρχαιολογία 1200-30 π.Χ.» (σ.σ.: 118-119) διαβάζουμε: «Ἕνα ἰδιαίτερο τυπολογικό στοιχεῖο τῆς κόρης, αὐτονόητο γιά τήν ἀρχαϊκή καί τήν κλασική πλαστική, εἶναι καί ἡ χρήση τοῦ χρώματος. Ἄν καί ἀπαντᾶ καί στούς κούρους -ὅπως καί σέ κάθε ἄλλο τύπο τῆς ἀρχαϊκῆς πλαστικῆς- τό χρῶμα ἦταν ἰδιαίτερα ἐμφανές στά ἀγάλματα τῶν ἀρχαϊκῶν κορῶν.[...] Μέ χρῶμα ἀποδιδόταν ἡ κόμη ἀλλά καί ἡ σάρκα τῶν μορφῶν.[...] Λόγω τῆς κακῆς διατήρησης τοῦ χρώματος πάνω στήν ἐπιφάνεια τῶν γλυπτῶν, συχνά οἱ σημερινοί θεατές τούς -ἀκόμη καί οἱ ἴδιοι οἱ ἀρχαιολόγοι- ξεχνοῦν πόσο βασικό συστατικό στοιχεῖο τῆς αἰσθητικῆς τῶν ἀρχαίων ἀγαλμάτων ἦταν ὁ χρωματικός τους διάκοσμος». Μέ τήν πάροδο τοῦ χρόνου ἔφυγε τό χρῶμα καί ἔμεινε ἡ ψυχή τοῦ ἔργου, ἡ μορφή, τό
πηγαῖο, πρωτογενές ὑλικό του.
Ὁ Μίκης Θεοδωράκης εἶναι ἕνας Ἕλληνας καλλιτέχνης τῆς κλασικής ἀρχαιότητας ποῦ γεννήθηκε μετά Χριστόν. Ὁ χαρακτηρισμός προέρχεται ἀπό τό συναισθηματικό ἀποτύπωμα πού ἀφήνει ἡ ἐπαφή μέ τό ἔργο του. Ἡ μουσική του, στά πρῶτα χρόνια τῆς δημιουργίας του ἀλλά καί τήν περίοδο τῆς ὡριμότητας, ἦταν κομματικά, παραταξιακά, ἰδεολογικά χρωματισμένη ὄχι λόγω τοῦ περιεχομένου της (αὐτό ἦταν καί εἶναι ξεκάθαρα ἑλληνικό), ἀλλά ἐξαιτίας τῆς χρήσεώς της ἀπό κόμματα, παρατάξεις καί ἰδεολογίες. Ὁ Μίκης Θεοδωράκης ὡς πρόσωπο ταυτίστηκε κατά καιρούς μέ κόμματα καί ἰδεολογίες. Καί ἔτσι κατά τή διάρκεια τῆς ἀκρόασης τῶν μελωδιῶν του δημιουργεῖτο ἡ ἐντύπωση ὕπαρξης χρώματος. Κι ὁ χρόνος πέρασε. Οἱ ἰδεολογίες κατέρρευσαν. Τά τείχη ἔπεσαν. Τα κόμματα ἐξευτελίστηκαν. Καί ἡ μουσική τοῦ Μίκη παρεδόθη ἀπό τόν χρόνο στούς ἀνθρώπους σάν ὁλόλευκο ἀρχαϊκό ἄγαλμα, στό ὁποῖο διακρίνεται ἕνα ἀχνό, αἰνιγματικό, γεμάτο αὐτοπεποίθηση χαμόγελο.
Μπορεῖ ἕνας Κοῦρος νά εἶναι μουσική; Μπορεῖ μία Κόρη νά μετασχηματίζεται σέ μελωδία; Μποροῦν. Ὅταν ὁ γλύπτης ὀνομάζεται Μίκης Θεοδωράκης. Ἐμεῖς θά ἔχουμε ξεχαστεῖ καί οἱ αἰῶνες ποῦ ἔρχονται θά συγκινοῦνται βαθιά ἀπό τά ἔργα του.
Τά ἀγάλματα ἦταν χρωματισμένα. Αὐτά πού κοιτάζουμε καί θαυμάζουμε στήν ἁγνή λευκότητά τους εἶχαν χρῶμα, ἔντονο, σαφῶς διακριτό. Στό βιβλίο τοῦ Δημήτρη Πλάντζου «Ἑλληνική Τέχνη καί Ἀρχαιολογία 1200-30 π.Χ.» (σ.σ.: 118-119) διαβάζουμε: «Ἕνα ἰδιαίτερο τυπολογικό στοιχεῖο τῆς κόρης, αὐτονόητο γιά τήν ἀρχαϊκή καί τήν κλασική πλαστική, εἶναι καί ἡ χρήση τοῦ χρώματος. Ἄν καί ἀπαντᾶ καί στούς κούρους -ὅπως καί σέ κάθε ἄλλο τύπο τῆς ἀρχαϊκῆς πλαστικῆς- τό χρῶμα ἦταν ἰδιαίτερα ἐμφανές στά ἀγάλματα τῶν ἀρχαϊκῶν κορῶν.[...] Μέ χρῶμα ἀποδιδόταν ἡ κόμη ἀλλά καί ἡ σάρκα τῶν μορφῶν.[...] Λόγω τῆς κακῆς διατήρησης τοῦ χρώματος πάνω στήν ἐπιφάνεια τῶν γλυπτῶν, συχνά οἱ σημερινοί θεατές τούς -ἀκόμη καί οἱ ἴδιοι οἱ ἀρχαιολόγοι- ξεχνοῦν πόσο βασικό συστατικό στοιχεῖο τῆς αἰσθητικῆς τῶν ἀρχαίων ἀγαλμάτων ἦταν ὁ χρωματικός τους διάκοσμος». Μέ τήν πάροδο τοῦ χρόνου ἔφυγε τό χρῶμα καί ἔμεινε ἡ ψυχή τοῦ ἔργου, ἡ μορφή, τό
πηγαῖο, πρωτογενές ὑλικό του.
Ὁ Μίκης Θεοδωράκης εἶναι ἕνας Ἕλληνας καλλιτέχνης τῆς κλασικής ἀρχαιότητας ποῦ γεννήθηκε μετά Χριστόν. Ὁ χαρακτηρισμός προέρχεται ἀπό τό συναισθηματικό ἀποτύπωμα πού ἀφήνει ἡ ἐπαφή μέ τό ἔργο του. Ἡ μουσική του, στά πρῶτα χρόνια τῆς δημιουργίας του ἀλλά καί τήν περίοδο τῆς ὡριμότητας, ἦταν κομματικά, παραταξιακά, ἰδεολογικά χρωματισμένη ὄχι λόγω τοῦ περιεχομένου της (αὐτό ἦταν καί εἶναι ξεκάθαρα ἑλληνικό), ἀλλά ἐξαιτίας τῆς χρήσεώς της ἀπό κόμματα, παρατάξεις καί ἰδεολογίες. Ὁ Μίκης Θεοδωράκης ὡς πρόσωπο ταυτίστηκε κατά καιρούς μέ κόμματα καί ἰδεολογίες. Καί ἔτσι κατά τή διάρκεια τῆς ἀκρόασης τῶν μελωδιῶν του δημιουργεῖτο ἡ ἐντύπωση ὕπαρξης χρώματος. Κι ὁ χρόνος πέρασε. Οἱ ἰδεολογίες κατέρρευσαν. Τά τείχη ἔπεσαν. Τα κόμματα ἐξευτελίστηκαν. Καί ἡ μουσική τοῦ Μίκη παρεδόθη ἀπό τόν χρόνο στούς ἀνθρώπους σάν ὁλόλευκο ἀρχαϊκό ἄγαλμα, στό ὁποῖο διακρίνεται ἕνα ἀχνό, αἰνιγματικό, γεμάτο αὐτοπεποίθηση χαμόγελο.
Μπορεῖ ἕνας Κοῦρος νά εἶναι μουσική; Μπορεῖ μία Κόρη νά μετασχηματίζεται σέ μελωδία; Μποροῦν. Ὅταν ὁ γλύπτης ὀνομάζεται Μίκης Θεοδωράκης. Ἐμεῖς θά ἔχουμε ξεχαστεῖ καί οἱ αἰῶνες ποῦ ἔρχονται θά συγκινοῦνται βαθιά ἀπό τά ἔργα του.
3 σχόλια:
Καταρχήν ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ σε ΟΛΟΥΣ τους ΕΛΛΗΝΕΣ/ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ που βρέθηκαν στην Μεγαλειώδη Χθεσινή Εθνική Μάζωξη απο Όλη την Ελλάδα!!! Κατά Δεύτερον σχετικά με το πόσο Κόσμο είχε...0..εγώ έφτασα γύρω στη 1 και έφυγα κατά τις 5 όταν είχε ξεκινήσει και "Έσπαγε" ο Πολύς Κόσμος...Λοιπόν περπάτησα την διαδρομή απο Στήλες του Ολυμπίου Διός μέχρι Λ.Βασιλίσσης Σοφίας έως και την Βουκουρεστίου (κάτω απο το ΜASTICHA SHOP επί της Κριεζώτου&Πανεπιστημίου Γωνία) στην Ομήρου είχε μπει Φραγμός με τις Κλούβες..Στην Συγκεκριμένη Διαδρομή ειδικά απο το Ύψος της Εισόδου του Ζαππείου και όσο προχώραγες υπήρχε ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ-Ειδικά στο Σημείο που βρίσκονται οι Προτομές των Τριών Τραγικών επί της Λ.Αμαλίας/Είσοδο του Κήπου ΑΣΦΥΞΙΑ....ΔΕΝ ΣΥΖΗΤΩ όταν έφτανες προς την Πλατεία/στο Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη..το Μοναδικό που υπήρχε ήταν μια συνεχιζόμενη στενή Λωρίδα επί του Πεζοδρομίου στην Λ.Αμαλίας για να περνάνε όσοι Μπορούσαν...με στριμωξίδι κτλ...Επίσης ο Χώρος Μπροστά απο το Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη ΚΑΤΑΜΕΣΤΟΣ..η Λ.Βασιλίσσης Σοφίας όσο έβλεπα είχε πολύ Κόσμο (δεν πήγα απο αυτή την Πλευρά).Στο Τέλος του Φραγμού επί της Πανεπιστημίου υπήρχε Περιφρούρηση+Ορθώς ήταν εκεί,ύστερα δια μέσω της Βουκουρεστίου πήγα στην Σταδίου που επίσης ήταν Πλημμυρισμένη απο Κόσμο +κάτω απο το Ύψος της Βουκουρεστίου..περπάτησα μέχρι ενός σημείου και ύστερα Επιστροφή..Παρατήρησα ότι και στην Σταδίου+Πανεπιστημίου ο Κόσμος Ερχότανε Μπουλούκια-Ομαδικά!!! όλο αυτό γύρω στις 2 που υποτίθεται ξεκίναγαν οι Ομιλίες οι οποίες τελικά Καθυστέρησαν να ξεκινήσουν.Πριν την Αρχή της Ομιλίας-κατέβηκα και προς την Μητροπόλεως μέχρι την Πλατεία Καπνικαρέας η Ροή ήταν ΑΣΤΑΜΑΤΗΤΗ.....επίσης αφού είχε ξεκινήσει η Ομιλία του ΜΙΚΗ είδα την Φιλελλήνων να είναι Γεμάτη μέχρι ΚΑΙ την Πρώτη Εκκλησία την Ρώσικη δηλαδή έως και την Συμβολή των Οδών Φιλελλήνων&Ναυάρχου Νικοδήμου.
Όταν η Πλ.Συντάγματος με τους Πέριξ Δρόμους ΓΕΜΙΣΕΙ ΑΣΦΥΚΤΙΚΑ+έχει Πολύ Κόσμο εντός+έως το Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη αυτό Σημαίνει ότι ΜΟΝΟ σε αυτό το Κομμάτι έχει Σίγουρα γύρω στις 250,000 +την Λ.Βασιλίσσης Σοφίας που απο ότι λένε και τα ΚΑΘΕΣΤΩΤΙΚΑ ΜΜΕξαπάτησης έφτανε μέχρι και το Πολεμικό Μουσείο...+Μητροπόλεως+Ερμού μέχρι την Πλ.Μοναστηρακίου και Όλοι οι Κάθετοι πίσω απο την Αθηνάς-Αιόλου-Κολοκοτρώνη-Βουλής+Κόσμος που πηγαινοερχότανε όπου Μπορούσε να κινηθεί σε στενά κτλ. ε ναι στο Σύνολο ήταν 140...όχι Παραπάνω ούτε λόγος να γίνεται...Είχε Μεγαλύτερη Μαζικότητα απο την Δεύτερη Κυριακή των Αγανακτισμένων με την τότε εκτίμηση να μιλά για 500.000+σίγουρα πλησίαζε αν δεν ξεπερνούσε την Κυριακή 12/2/2012 (γύρω στο 1εκατ.) που πέρναγε το Μακροπρόθεσμο..Μνημόσυνο..ο Τρελλαντώνης...για όσους δεν θυμούνται ήταν η Κυριακή που Πυρπολήθηκε απο τους "Εσκιμώους" ο Ιστορικός Κινηματογράφος λίγο πιο πέρα απο την ΜΑΡΦΙΝ..επι της Σταδίου.Μιλάμε για τουλάχιστον 1 με 1,500,000=140 Νοματαίοι-Υπερβολικό Νούμερο οι 140,000...τι είναι αυτά τα Πράγματα.. +τα περίπου 2 με 2,500 Πούλμαν που ήρθαν απο ΟΛΗ την ΕΛΛΑΔΑ Χ50 Έκαστος (άντε να βάλουμε το Μικρότερο νούμερο) πόσο βγαίνει άραγε οεο;; οεο;; μήπως περίπου το Νούμερο που λέει η Επίσημη Εκδοχή...140....ΜΟΝΟ απο τα Πούλμαν έτσι για να εξηγούμαστε..Αριθμητική Τετάρτης Δημοτικού-δεν πειράζει Καλοχώνευτα!! στους Εθνομηδενιστές.
Σχετικά με τον Μίκη..ο Άνθρωπος αυτός είτε μας αρέσει είτε όχι είναι Συνδεδεμένος με την Σύγχρονη Ελληνική Ιστορία των τελευταίων 80 ετών,είτε Συμφωνούμε ή Διαφωνούμε η Ουσία Παραμένει αναλλοίωτη.Έχει διαδραματίσει Σημαντικό ρόλο στα Πολιτικά Δρώμενα της Χώρας..τα ΒΙΩΜΑΤΑ του είναι κάτι που όλοι εμείς ούτε κατά διάνοια ΔΕΝ τα έχουμε καν φανταστεί..πόσο μάλλον να τα ζήσεις..Σαφώς +έχει τις Κομματικές του Παθογένειες/Παλινωδίες/Οσφυοκαμψία..κάτι σαν Πολιτικός Χαμαιλέωντας...Προσαρμόζεται σε κάθε Εποχή-κάθε Πολιτικό Χρώμα..απο την ΕΟΝ του Εθνικού Κυβερνήτη Μεταξά που έγραψε και τον Ύμνο της,στον Κομμουνισμό-Αντίσταση-Μακρόνησο-Εξορία-Νεολαία Λαμπράκη-Αντιιμπεριαλιστικό/Αντιαμεριακανικό-Καραμανλής ή ΤΑΝΚΣ το 1974-Μεταπολίτευση-Βρώμικο '89..κτλ. φτάσαμε έως τα σήμερα..Πιστεύω ότι ο Μίκης ΔΕΝ είναι ούτε Αριστερός-Δεξιός-ΧΑγιτής...Κεντρώος...αλλά ένας Παγκόσμιος Έλληνας υπό την έννοια ότι μέσα του Νιώθει ΕΛΛΗΝΑΣ πρώτα και ύστερα π.χ Διεθνιστής-Πατριώτης-Κομμουνιστής ή οτιδήποτε άλλο...την ΕΛΛΑΔΑ την αισθάνεται σαν Μεγάλη Μητέρα του,έστω και αν κάποιες φορές πιθανόν να την Πρόσβαλε-Πρόδωσε-Αμάρτησε..βγάζει έναν Πατριωτικό λόγο αλλά τα ΒΙΩΜΑΤΑ/ΔΙΑΒΑΣΜΑΤΑ τόσων ετών με τα Κομμουνιστικά ζητήματα είναι λογικό να έχουν Εμφυτευτεί υπό μια έννοια μέσα στον Εγκεφαλό/Καρδιά του,για αυτό και ο Λόγος του κάπου να "Μπερδεύει ή να διχάζει"...Σε κάθε Περίπτωση η Φυσική του Παρουσία και ότι είπε για τον Αριστερόστροφο Φασισμό/Εθνομηδενισμό,κάτι που λέει ΠΑΡΑ ΠΟΛΥΣ ΚΟΣΜΟΣ εδώ και Καιρό,είναι η Μεγαλύτερη Επιτυχία γιατί ΒΓΗΚΕ ΔΗΜΟΣΙΑ Ο ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΜΙΚΗΣ να πει αυτό που όλα τα Κρατικά+Ιδιωτικά ΜΜΕξαπάτησης,Πολιτικό Σύστημα,Βολευτές,Συνταγματοξότες,Ακοντιστές,και Στρατευμένη Ιδεολογικά Τέχνη ΑΠΟΣΙΩΠΟΥΝ ή "κάνουν ότι ΔΕΝ καταλαβαίνουν"..Ήταν ο Μοναδικός εν ζωή "Αριστερός ή έστω Πρώην Κκες.."(δεν έχουν σημασία αυτά πλέον στο επίπεδο της ΤΑΜΠΕΛΑΣ)που είχε το ΗΘΙΚΟ ΑΝΑΣΤΗΜΑ/ΔΙΚΑΙΩΜΑ να το κάνει διότι προέρχεται εκ των έσω,μέσα απο τα Σπλάχνα της Αριστεράς.Του βγάζω το καπέλο γιατί είχε το Ψυχικό Σθένος πάρα το Πρόβλημα Υγείας του+την Ηλικία του να κάνει όλη αυτή την Προσπάθεια λίγο πριν το τέλος της Εδώ Ζωής του..και εγώ Αρχικά είχα Ενστάσεις γιατί ξέρω ότι είναι ένα είδος "Κατεστημένου" αλλά με διέψευσε ΜΠΡΑΒΟ ΜΙΚΗ!!
Δημοσίευση σχολίου